چندین بررسی و آزمایش مختلف نشان داده است كه این خوراکی از میزان كلسترول بد یا LDL در خون كاسته و حجم كلسترول خوب با HDL را افزایش می‌دهد.


یك مطالعه جدید نشان داد: مكمل‌هایی كه از پروتئین سویا تهیه می‌شوند در مقایسه بامكمل‌های تهیه شده از پروتئین شیر، منبع غنی‌تری از كلسترول خوب یا HDL هستند و مصرف آنها موجب بالا رفتن میزان كلسترول خوب در خون می‌شود.

 در این مطالعه كه در مجله اروپایی «تغذیه بالینی» به چاپ رسیده، تاثیر مكمل‌های پروتئین سویا و شیر روی لیپیدها (چربی‌های بدن) در مقایسه با كربوهیدرات‌ها در بین بزرگسالان سالم مورد بررسی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه بلومبرگ، چندین بررسی و آزمایش مختلف نشان داده است كه پروتئین سویا از میزان كلسترول بد یا LDL در خون كاسته و حجم كلسترول خوب با HDL را افزایش می‌دهد. به این ترتیب پروتئین سویا در بهبود سلامت قلب و كاهش كلسترول خون تاثیر سودمندی دارد.

آمارها نشان می‌دهد كه در عصر ما امراض قلبی و عروقی به یك اپیدمی جدی تبدیل شده‌ و قاتل درجه یك زنان و مردان در سراسر جهان محسوب می‌شوند. به توصیه پزشكان پایین آوردن چربی مضر خون یك اقدام موثر برای كاهش احتمال بروز این بیماری‌ها و در نهایت پیشگیری از سكته است. 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
مصرف این چای= کاهش کلسترول خون
چگونه میتوان كلسترول خون را پایین آورد؟
خوراکی های مفید و کاهنده کلسترول خون
این نان قند خون را بالا می برد!
تأثير ورزش بر سطح کلسترول خون