خستگی، فصل مشترک بسیاری از بیماری هاست و 6 بیماری زیر نیز مشتی نمونه خروار از بیماریهایی هستند که خستگی مفرط،یکی از علایم اصلی آنهاست:...

 
1.آنمی یا کم‌خونی:
کم‌خونی اختلال خونی شایعی است که در آن میزان گلبول‌های قرمز که وظیفه حمل اکسیژن به بافت‌های بدن را بر عهده دارند،کاهش می یابد.

 

2.دیابت نوع 2:
در این بیماری به جای اینکه گلوکز وارد سلول‌های بدن شود و انرژی تولید کند در خون باقی می‌ماند. خستگی مزمن و نداشتن انرژی کافی در طول روز یکی از نشانه‌های ابتلا به دیابت نوع 2 است. مبتلایان به دیابت نوع 2حتما باید تحت نظر پزشک باشند و دارو مصرف کنند.

 

3.بیماری‌های قلبی:
امراض قلبی یکی از علل مرگ‌ومیر در انسان‌هاست. اغلب بیماران قلبی بعد از انجام یک کار ساده یا فعالیت فیزیکی اندک احساس خستگی مفرط می‌کنند. این علامت ممکن است نشانه ابتلا به بیماری قلبی باشد و لازم است حتما با یک پزشک قلب مشاوره شود.
 
4.آلرژی فصلی:
تعدادی از انسان‌ها در فصل بهار یا تابستان دچار آلرژی فصلی می‌شوند. آلرژی با علایمی مثل خستگی، سردرد، عطسه، انسداد بینی، آبریزش و سرفه همراه است. یکی از راه‌های مبارزه با آلرژی و خستگی مفرط ناشی از آن دوری از مواد آلرژی‌زا و مصرف آنتی‌هیستامین‌هاست.
 
5.آرتریت روماتویید:
آرتریت روماتویید یک نوع آرتریت مزمن است. علت بیماری ناشناخته است ولی دانشمندان فرآیند‌های خودایمنی و عفونت‌های ویروسی را در بروز آن موثر می‌دانند. نشانه‌های بیماری درد، تورم، التهاب مفصل و خستگی مفرط است.
6.افسردگی:
60 تا 80 درصد کسانی که دچار خستگی مزمن هستند از افسردگی هم رنج می‌برند. افسردگی در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود و احساس ناامیدی و بی‌اشتهایی شان نیز ریشه در خستگی مزمن دارند .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 ۱۲ علت خستگی مفرط و راه های غلبه بر آن ها
چرا اینقدر خستهام؟( 7 دلیل احساس خستگی)
عواملی که باعث خستگی می شوند(1)
عواملی که باعث خستگی می شوند(2)
رفع خستگی با نوشيدن آب این میوه