زنان به تغذیه خود در دوران یائسگی باید توجه داشته باشند همچنین...

نیاز زنان به ویتامین B2 و B12 در دوران یائسگی افزایش می‌یابد

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نیاز زنان در دوران یائسگی به ویتامین‌های گروه B به خصوص B2 و B12 و ویتامین A افزایش پیدا می‌کند.

پریسا ترابی اظهار داشت: نیاز زنان به ریزمغذی آهن در دوران یائسگی کاهش پیدا می‌کند و نیازی به مصرف آهن اضافه در دوران یائسگی وجود ندارد.
 
زنان در دوران یائسگی در حجم کم غذا مصرف کنند

وی گفت: زنان به تغذیه خود در دوران یائسگی باید توجه داشته باشند همچنین در این دوران غذا را در حجم کم مصرف کنند و در هر وعده غذایی از موادغذایی با ارزش استفاده کنند.
 
کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت اضافه کرد: مصرف ویتامین‌های گروه B به خصوص B2 و B12 و ویتامین A در این دوران باید افزایش پیدا ‌کند و مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها برای زنان یائسه در این دوران ضرورت پیدا می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه تغذیه در دوران قبل از سالمندی از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان داشت: در دوران سالمندی به دلیل مشکلات دندان‌ها و دستگاه گوارش زنان سالمند تمایلی به مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها ندارند به همین دلیل باید در دوران قبل از یائسگی به مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها توجه داشت.
 
ترابی خاطرنشان کرد: آب یکی از نیازهای ضروری افراد در دوران سالمندی است و به همین دلیل زنان در این دوران روزانه به مصرف 1،5 لیتر آب نیاز دارند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
بیماریهای پس از یائسگی
یائسگی زودرس را زود مداوا کنید
یائسگی زود هنگام
ورزش علائم یائسگی را کاهش می دهد
دوران یائسگی مردان