مصرف گوجه فرنگی به هضم غذا كمك می‌كند و با قلیایی كردن خون در درمان بیماری نقرس و روماتیسم مؤثر است و ..

 

گوجه فرنگی؛ موثر در درمان روماتیسم
وزارت بهداشت اعلام كرد: مصرف گوجه فرنگی به هضم غذا كمك می‌كند و با قلیایی كردن خون در درمان بیماری نقرس و روماتیسم مؤثر است و مصرف مدام آن تا ۶۰ درصد احتمال بروز سرطان‌های دستگاه گوارش را كم می‌كند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعظم دوست‌محمدی، كارشناس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی كشور اظهار كرد: گوجه فرنگی حالت اسیدی خون را كاهش داده و باعث قلیایی شدن آن می‌شود و برای افرادی كه دچار بیماری نقرس هستند، بسیار مفید است.

دوست‌محمدیان با اشاره به این‌كه رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه‌ گیاهی به نام لیكوپن است، افزود: گوجه فرنگی خام سرشار از ویتامین ث است اما رنگدانه‌های گیاهی آن كمتر از گوجه فرنگی‌های پخته هضم می‌شود، همچنین اضافه كردن چربی‌های مفید مانند روغن زیتون جذب لیكوپن را افزایش می‌دهد.

وی توصیه كرد: گوجه فرنگی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته در برنامه غذایی خود قرار داده تا هم ویتامین ث و هم از خواص بی شمار لیكوپن بهره‌مند شوند.

این كارشناس تغذیه خاطر نشان كرد: مطالعات نشان می‌دهد مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهد مطالعات نشان داده است افرادی كه در هفته 7 واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می‌كنند، 60 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان‌های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می‌گیرند.

دوست‌محمدیان ادامه داد: با توجه به این‌كه خوردن سبزی‌های تازه و انواع میوه‌ها برای سلامتی و جلوگیری از چاقی مهم است، خوردن گوجه فرنگی به عنوان یك ماده غذایی با ارزش در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی توصیه می‌شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی :
کالری میوه های تازه و خشک
میوههای خشك شده مغذیترند یا میوههای تازه؟
خواص موز خشک شده
ارزش غذایی زردآلو خشک و تازه