آیا می دانید کمبود آب چه خطراتی را برای بدن شما در پی دارد؟...

کمبود آب موجب اختلال حافظه و سرگیجه می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از 75 درصد وزن مغز انسان از آب تشکیل شده است به همین علت کمبود آب بدن موجب گیجی و اختلال حافظه می‌شود.

مرتضی صفوی اظهار داشت: مصرف صبحانه یکی از عوامل افزایش هوش در کودکان و بزرگسالان است.

وی گفت: مصرف میان‌وعده‌های غذایی نیز در افزایش هوش و یادگیری اهمیت دارد همچنین مصرف برخی تنقلات مانند نوشابه، چیپس و پفک به سلامت لطمه وارد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: کیک‌هایی که از آردهای سبوس گرفته شده تهیه می‌شود نیز فقط به بدن کالری می‌رساند و مصرف آن هیچ ارزش و فایده‌ای برای بدن ندارد.

صفوی افزود: پسته، فندق، بادام، انجیر، میوه و سبزی‌ها، برگه‌ها و میوه‌های خشک، انجیر، نان و پنیر و گردو، پوره سیب زمینی، تخم مرغ و عدسی می‌تواند میان وعده‌ای مناسب برای افراد باشد.

وی بیان داشت: استفاده از 4 گروه اصلی غذایی در سلامت بدن بسیار تأثیرگذار است همچنین کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مانند روی، فسفر و آهن در افزایش حافظه نقش دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: بیش از 75 درصد وزن مغز انسان از آب تشکیل شده است؛ آب برای سلامت انسان و مغز بسیار اهمیت دارد همچنین کمبود آب در بدن موجب گیجی و اختلال حافظه می‌شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نسخه ورزشی برای کمردرد
درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!!
6 اشتباه جالب و رایج درباره كمردرد!!
ورزشهایی که کمردرد را بدتر میکنند
نقش میز کار در بروز کمردرد