مصرف چند ماده غذایی ساده اما سالم می‌تواند كلسترول بد موجود در خون را از بین ببرد.


ایندین تایمز، فیبر غذایی نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن و محافظت بدن در برابر بیماری‌هایی مثل دیابت و بیماری‌های قلبی حفظ داراست. یكی از این مواد خوراكی بلغور جو است. این ماده به دلیل دارا بودن نوع خاصی از فیبر به نام «بتاگلوكن» می‌تواند در كاهش كلسترول موثر باشد.

بتاگلوكن نوعی فیبر قابل حل است كه به كاهش كلسترول بد خون كمك می‌كند. خاصیت این فیبر این است كه كلسترول بد خون را كاهش داده اما تغییری در میزان كلسترول خوب ایجاد نمی‌كند. بلغور جو همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی كه از كلسترول بالا رنج می‌برند با مصرف سه گرم فیبرغذایی قابل حل در روز می توانند كلسترول خون خود را كاهش دهند.

دومین ماده خوراكی پیشنهادی دانه سویا است. پروتئین سویا بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت كرده و مقدار كلسترول بد خون را به طور چشمگیری كاهش داده و كلسترول خوب را بالا می‌برد.

در سومین مورد می‌توان به چای سبز اشاره كرد. چندین مطالعه انجام شده نشان می‌دهد مصرف این چای از لخته شدن خون، افزایش فشار خون و افزایش میزان كلسترول جلوگیری می‌كند. چای به دلیل داشتن اسید فولیك باعث می‌شود خطر ابتلا به سرطان‌ و بیماری‌های قلبی كاهش یابد.

آخرین مورد گیاه اسپرزه است. این گیاه حاوی فیبر قابل حل و غیرقابل حل است. مصرف این گیاه سطح كلسترول خون را پایین آورد كه به دلیل فیبر بالای آن است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir


مطالب پیشنهادی:
سه خاصیت مهم چای سفید
خواص چای ریحان
خواص درمانی چای سبز
چای سبز را در این ساعت میل کنید تا لاغر شوید!
آشنایی با خواص چای گزنه