که بدن انسان ها در شرایط استرس واکنش های هورمونی نشان داده و هورمون های کورتیزول و تستوسترون تولید می‌کندکه این هورمون ها....
 

تحقیقات مشترک محققان دانشگاه "لوبک" و بیمارستان "شفیته" آلمان نشان می‌دهد که استرس و تنش موجب از دست دادن مو در انسان می‌شود.

این گروه از محققان که در راس آنها پروفسور "رالف پاوس" قرار دارد در تحقیقات خود متوجه شدند که بدن انسان ها در شرایط استرس واکنش های هورمونی نشان داده و هورمون های کورتیزول و تستوسترون تولید می‌کند که این هورمون ها موجب تضعیف ریشه مو و در نتیجه ریزش آنها می‌شوند. نتایج این تحقیقات که در آخرین شماره نشریه داروسازان آلمان چاپ شده حاکی از آن است که آزمایش روی موش های صحرایی نیز این نتیجه را تایید می‌کند. تیم دانشگاه لوبک در بررسی های خود روی هندبالیست ها درجام جهانی 2007 آلمان متوجه شد که تنش فکری, ذهنی و فشار روحی موجب افزایش هورمون های استرس زا و افزایش ریزش مو در بین آنان درقبل و طول مسابقه می‌شود. پروفسور پاوس دراین باره می‌گوید:"این نتایج نشان می‌دهد که آرامش برای انسان چیز بسیار خوب و با ارزشی است." وی توصیه کرد که افراد درهر حال سعی کنند آرامش خود را حفظ کنند.
 
گردآوری:: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: هفته نامه سلامت