بیماری های که ناشی از آلودگی هوا، روزانه منجر به مرگ 9 نفر در سائوپائولو می شود که به این معناست که سالانه 3 هزار و 500 نفر از مردم....

دانشمندان برزیلی در بررسی های اخیر خود در سائوپائولو دریافتند که آلودگی هوا از بیماری ایدز و تصادفات جاده ای بسیار خطرناک تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری شین هوا، در این مطالعات مشخص شد، بیماری های که ناشی از آلودگی هوا، روزانه منجر به مرگ 9 نفر در سائوپائولو می شود که به این معناست که سالانه 3 هزار و 500 نفر از مردم سائوپائولو به دنبال آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.
در این مطالعات، دانشمندان برزیلی اعلام کردند که دولت منقطه کلان شهر سائوپائولو در حدود 1.5 میلیارد دلار آمریکا را صرف بیماریهای ناشی از آلودگی هوا می کند.
بنا بر گزارش های رسیده بیش از 6 میلیون خودرو موجود در شهر سائوپائولو عامل اصلی آلودگی هوا در این منطقه به حساب می آیند.
خودروهایی با سوخت دیزلی که 10 درصد از کل خودروهای سائوپائولو را تشکیل می دهند در حدود 62 درصد از آلودگی هوای این شهر را منجر می شوند.
به گفته یکی از کارشناسان آلودگی هوا، کاهش سولفور ساطع شده از خودروهای دیزلی جان 150 نفر در سال را در این شهر نجات می دهد.
به گفته وی، سال گذشته 232 نفر از مردم سائوپائولو بر اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست دادند که این آمار بسیار کمتر از تعداد تلفات ناشی از آلودگی هوا می باشد.
 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health
 
 منبع: سلامت نیوز