اصولاً چین و چروک‌های اطراف چشم و بین ابروها همچنین پائین گونه ها که در اثر میمیک (تقلید) فرد باعث جمع شدن عضلات صورت می‌شوند...
نوع چین‌های صورت نشانه مشخصات احساسات فرد است

اصولاً چین و چروک‌های اطراف چشم و بین ابروها همچنین پائین گونه ها که در اثر میمیک (تقلید) فرد باعث جمع شدن عضلات صورت می‌شوند، از دسته چین و چروک‌هایی هستند که نشانه مشخصات احساسات فرد به شمار می‌روند.

دکتر حبیب انصارین متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران ضمن بیان این مطلب افزود: انسان زنده در اثر حوادث و شرایط روی صورت خود عکس العمل از خود نشان می‌دهد که به واسطه آن که عضلات جمع و یا باز می‌شوند و چین و چروک‌های ظریفی در پوست به وجود می‌آیند.
وی ادامه داد: زمانی که نور خورشید به چشم‌ها برخورد می کند، فرد به طور طبیعی چشم‌های خود را باریک کرده تا از ورود نور به قرنیه چشم و سوزش آن پیشگیری نماید که در این زمان می‌توانیم این چروک‌ها را مشاهده نمائیم.
این متخصص پوست افزود: این چین و چروک‌ها جزء مشخصات فرد هستند که برحسب هیجان‌ها، احساسات، نوع صحبت و دقت وی به شمار می‌روند که به آن میمیک صورت (تقلید صورت) می‌گویند و باید از عیمق شدن این چروک‌ها پیشگیری نمود.
دکتر انصارین با توصیه به اینکه برای عمیق‌تر نشدن چروک‌های صورتتان اخم نکنید، افزود: در برخی موارد استعداد عمیق شدن چین و چروک پوست می‌تواند به صورت ژنتیکی و یا در اثر پوست‌های خشک و ظریفی که نسج زیر جلدی در آنها کمتر است، سریع‌تر اتفاق بیافتد و بالعکس پوست‌های چرب و کلفت دیرتر چروک می‌شوند.
وی ادامه داد: در هر حال بهتر است بر روی این میمیک‌ها طولانی متمرکز نشده و همچنین کمتر اخم کرده و از کرم‌های مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - علوم پزشکي ايران