یکی از مسائل مهمی که در مسائل جنسی باید مد نظر همسران قرار گیرد ارضاء شدن خانم است که این مسئله در آنان به صورت منفعل عمل می‌کند...
دکتر محمد رضا نوروزی رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) واحد علوم پزشکی ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه بر خلاف مردان که ارضای فیزیکی دارند، در بسیاری از خانم ‌ها  این مسئله به صورت منفعل عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه در جوامع شرقی این موضوع با حجب و حیا خانواده همراه است، بیان داشت: به همین علت 50 درصد خانم‌ها  از رابطه خود با همسرشان لذت کافی را نبرده و دچار سرد مزاجی و بی میلی می‌شوند.
این اورولوژیست ادامه داد: ارضای زنان و یا رسیدن به ارگاسم در حد مسائل جنسی تن‌ها  از راه فیزیکی نیست بلکه تابع مسائل روحی – روانی است و حتماً نباید این رابطه با نزدیکی کامل صورت گیرد و گاهی ممکن است به گونه ‌های دیگر نیز آنان را به مرحله ارگاسم برساند.
وی با بیان اینکه کوتاه بودن رابطه جنسی در مردان زود انزال می‌تواند از عوامل سرد مزاجی زنان باشد، افزود: خانمی که دچار اختلالات جنسی است باید علل فیزیکی برای او رد شود و باید مشکل را بر روی نزدیکی دردناک به دلایلی از جمله عفونت لگن و اختلالات واژن بررسی کرد که فرد را بی‌میل و رابطه جنسی را برایش ناهنجار کرده است .
دکتر نوروزی همچنین ادامه داد: اختلالات هورمونی در خانم ‌ها  می‌تواند عامل این مشکلات باشد اما اختلالات روحی – روانی و سایکولوژیک نیز در این امر بی تاثیر نیست.
وی اضافه کرد: متاسفانه درمان ‌ها ی دارویی درمردان بیشتر از زنان است ولی می‌توان با جایگزینی هورمونی، آموزش دادن توسط متخصصان سکس تراپیست ‌ها  و زنان این مسئله را حل نمود .
وی با تاکید بر اینکه عدم ترشح مناسب هورمونی در زنان، می‌تواند باعث رابطه دردناک در آن گرد؛ عنوان کرد: این مسئله تحت تاثیر هورمون ‌ها  است به طوری که پس از یائسگی دستگاه تناسلی زنان به دلیل کمبود هورمون دچار خشکی می‌شود که این خشکی می‌تواند را بطه جنسی دردناکی را به دنبال داشته باشد از سوی دیگر قبل از یائسگی این مشکل با دارو‌ها ی ژل مانند قابل حل خواهد بود و مراجعه به پزشک متخصص، مشکلات از این قبیل را برطرف می‌نماید.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجويان ايران - واحد علوم پزشکی ايران
 
مطالب پیشنهادی:
علل ناتوانی جنسی در زنان(1)
اختلافات زناشويي ناشي از....
هشت روش طلائی درمان دردهای پیش از قاعدگی
فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان