پژوهشگران دانشگاه ملبورن با ارائه آمار جدیدی خاطر نشان كردند كه در استرالیا از هر دو زن یا سه مرد بالای 60 سال یك نفر دچار...
 

متخصصان استرالیایی تاكید كردند بیماران مبتلا به پوكی استخوان می‌توانند با ورزش كردن به تقویت استخوانها و ماهیچه‌های خود كمك كنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این متخصصان متذكر شدند كه پیاده روی سریع، دویدن آهسته و نیز تعلیمات كنترل وزن موثرترین شیوه ورزش و تحرك بدنی برای بهبود توان استخوانها و ماهیچه‌ها است.

این متخصصان به مناسبت روز جهانی پوكی استخوان اعلام كردند كه ورزش كردن به طور منظم خطر شكستگی‌های ناشی از پوكی استخوان را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه ملبورن با ارائه آمار جدیدی خاطر نشان كردند كه در استرالیا از هر دو زن یا سه مرد بالای 60 سال یك نفر دچار شكستگی مربوط به پوكی استخوان می‌شوند.

پوكی استخوان به معنی از دست رفتن بافت استخوانی است كه هم به لحاظ جسمی و هم مالی بار سنگینی را بر فرد و جامعه تحمیل می‌كند.

رییس سازمان پوكی استخوان استرالیا نیز تاكید كرد: طبق نتایج تحقیقات نرخ شكستگی‌های پوكی استخوان رو به افزایش است و یكی از علل این امر افزایش سن جامعه در این كشور است.

این كارشناسان گروه خاصی از ورزشها را انتخاب كرده و توصیه می‌كنند كه بیشترین تاثیر را در احیای استحكام استخوانها دارند. برای مثال تمرینات باید روی گروه‌های ماهیچه‌های اصلی مانند ماهیچه‌های بازو، بخش تحتانی شكم،‌ اطراف لگن و ماهیچه‌های ران متمركز شوند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران