برای به وجود آمدن لک و پیس‌ها هنوز عامل مشخصی شناخته نشده است اما در موارد بسیاری لک و پیس‌ها همراه با بیماری‌هایی همچون...
 

 با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بیماری پوستی لک و پیس افزایش یافته، می توان یکی از عوامل به وجود آمدن آنها را استرس ناشی از زندگی‌های ماشینی نام برد.

دکتر میترا اسماعیلی آزاد پژوهشگر و محقق مرکز تحقیقات پوست شهدای تجریش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: برای به وجود آمدن لک و پیس‌ها هنوز عامل مشخصی شناخته نشده است اما در موارد بسیاری لک و پیس‌ها همراه با بیماری‌هایی همچون استرس و بیماری‌های زمینه ای همچون بیماری‌های فوق کلیوی و کم کاری تیروئید مشاهده شده اند .
وی افزود: این بیماری در اثر افزایش H2O2 پوست به وجود می آیند به طوری که باعث از بین رفتن کاتالازها و در نتیجه تخریب رنگدانه‌های پوست می‌گردد .
پژوهشگر و محقق مرکز تحقیقات پوست شهدای تجریش افزود: درمان‌های موضعی و سیستمیک هیچگاه به تنهایی موفق نبوده اند و درمان‌های همزمان با آن و لیزر درمانی می تواند موثر باشد.
وی در پایان توصیه کرد: وجود نور آفتاب برای درمان این مشکل تا حدودی موثر است و به منظور رنگدانه سازی همراه با داروهای مربوط با آن بهتر است از ضد آفتاب‌های با SPF مناسب (ترجیحا 15) استفاده شود .


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران