استفان هسو، بیولوژیست سلول‌های مولكولی در كالج پزشكی جورجیا در رابطه با این یافته جدید گفت: مطالعات ما روی سندرم فوق متمركز شد و...
چای سبز در پیشگیری از بروز دیابت نوع اول موثر است

نتایج یك تحقیق جدید نشان داد: چای سبز حاوی آنتی اكسیدان قوی است كه از ابتلا به دیابت نوع اول پیشگیری می‌كند و یا بروز آن را به تعویق می‌اندازد.

پژوهشگران در این مطالعات، آنتی اكسیدان EGCG موجود در چای سبز را روی موشهای آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع اول و سندرم ابتدایی «سجوگرن» كه باعث آسیب غدد تولید رطوبت و در نتیجه خشك شدن دهان و چشم‌ها می‌شود را ‌مورد آزمایش قرار دادند.

استفان هسو، بیولوژیست سلول‌های مولكولی در كالج پزشكی جورجیا در رابطه با این یافته جدید گفت: مطالعات ما روی سندرم فوق متمركز شد و بنابراین دریافتیم كه EGCG نیز می‌تواند در پیشگیری یا تاخیر در بروز دیابت نوع یك وابسته به انسولین نقش شگفت انگیزی داشته باشد.

شرح این آزمایشات در نشریه «لایف ساینس» منتشر شده است.

در موشها EGCG باعث كاهش شدت آسیب به غدد بزاقی در ارتباط با این سندرم می‌شود كه هیچ درمان شناخته شده‌ای ندارد.

هم دیابت نوع اول و هم سندرم سجوگرن (Sjogren) هر دو از بیماریهای سیستم ایمنی خودكار بدن هستند كه باعث می‌شوند بدن به خودش حمله كند، اختلالات سیستم ایمنی خودكار سومین گروه شایع از بیماریها در آمریكا هستند كه حدود هشت درصد از جمعیت این كشور را دچار می كنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبر گزاری دانشجویان ایران