سازمان جهانی بهداشت WHO اعلام كرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جدید، شمار تلفات و قربانیان بیماری ایدز در سال 2012 به نقطه اوج خود...
 

سازمان جهانی بهداشت WHO اعلام كرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جدید، شمار تلفات و قربانیان بیماری ایدز در سال 2012 به نقطه اوج خود خواهد رسید.

‌آژانس بهداشتی سازمان ملل در نشریه جدید خود با عنوان «بار جهانی بیماری» اعلام كرد: نرخ مرگ و میر ناشی از ایدز از 2/2 میلیون نفر در سال 2008‌ حداكثر آن، یعنی 4/2 میلیون نفر در سال 2012 افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه طبق پیش گویی‌ها دوباره در سال 2030، 2/1 میلیون نفر كاهش خواهد یافت.

كولین مادرز، هماهنگ كننده سازمان جهانی بهداشت در بخش همه‌گیر شناسی و بار بیماری در این باره گفت: افزایش شمار مرگ و میر ناشی از ایدز تا چند سال ادامه خواهد یافت اما تا سال 2030 دوباره رو به كاهش خواهد گذاشت.

این پیش بینی اخیر به شدت، محاسبات اولیه سازمان درباره نرخ تلفات این بیماری را تغییر داد؛ چرا كه سازمان پیش از این پیش بینی كرده بود كه نرخ مرگ و میر بیماران ایدزی در سال 2002 به 8/2 میلیون مورد خواهد رسید و تا سال 2030 به 5/6 میلیون قربانی افزایش خواهد یافت.

سال گذشته سازمان ملل برآورد خود از تعداد افراد آلوده به ایدز را كاهش داد.

در این گزارش جدید، دفتر سازمان جهانی بهداشت در ژنو هم چنین تاكید كرد كه بیماریهای قلبی، امراض عفونی و نیز سرطان همچنان بعنوان سه قاتل اصلی مردم در سراسر جهان باقی می‌مانند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران