سرطان
انسان امروز در بسیاری از اسرار طبیعت رخنه کرده و توانسته دوای درمان بسیاری از بیماری ها را پیدا کند. تنها بیماری که هنوز تحت فرمان علم پزشکی درنیامده، بیماری سرطان است.
 
در ده سال اخیر انسان پیشرفت های قابل توجهی در حوزه بهداشت وسلامت داشته است. با کشف داروی های آنتی بیوتیک، درمان بیماری هایی میسر شد که تا قبل آن انسان را به کام مرگ می فرستاد. به کمک واکسیناسیون، انسان توانست بیماری آبله و فلج اطفال را ریشه کن کند. با این حال، دکتر آندره گودکوف پزشک متخصص در بیماری های سرطانی معتقد است که انسان با غلبه بر یک بیماری، در مقابل خود مشکلات دیگری را می بیند.

وی می گوید: «تعداد بیماری های سرطانی در دنیا همراه با موفقیت های انسان در علم پزشکی افزایش پیدا می کنند. زیرا انسان با غلبه بر یک بیماری، و برداشتن گام های بزرگ در مبارزه با بیماری های قلبی – عروقی، بر طول عمر خود می افزاید و ارگانیزم بدن برای درگیری با بیماری سرطان مستعد تر می شود. »

این کارشناس همچنین معتقد است که علم در آینده راه ها و ابزارهایی برای مقابله با بیماری های سرطانی پیدا خواهد کرد. آندره گودکوف همچنین می گوید که علم پزشکی سعی دارد بیماری سرطان را تحت فرمان خود درآورده و اجازه پیشرفت به آن ندهد. گودکوف اینطور توضیح می دهد: «موفقیت های ما هم اکنون در حوزه پیشگیری و ممانعت از پیشرفت سرطان است. داروهای ساخته شده و کارهای انجام گرفته به شکلی است که می تواند خطر بروز سرطان در ارگانیزم بدن را کاهش دهد.»

علم پزشکی امروز نه تنها به آینده می اندیشد که حتی مشکلات زیادی را در مبارزه با بیماری سرطان حل کرده است. امروز پزشکان متخصص در حوزه تشخیص سرطان علم خود را توسعه می دهند. ولادیمیر لوشین رییس مرکز علمی تشخیص بیماری های سرطانی می گوید: «سه روش برای درمان وجود دارد: روش پرتو درمانی، روش جراحی و شیمی درمانی. این سه روش به مرور زمان پیشرفت کرده و تاثیرات بهتری دارند. داروهای مخصوص شیمی درمانی که در گذشته استفاده می شدند، بر بافت های سالم و سلول های بدن تاثیر زیادی می گذاشتند. روش هایی که امروز به کار گرفته می شوند، تاثیر بهتری داشته و هر چه دقیق تر بر سلول های بیمار در سطح ملکولی و ژنتیکی عمل می کنند.»

با این حال هنوز راه زیادی تا پیروزی نهایی بر بیماری سرطان داریم. به همین خاطر، پزشکان توصیه می کنند که از پیشگیری بیماری غفلت نکنند. باید از هرگونه استرس که سلامتی بدن را به خطر می اندازد اجتناب کرد.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com




مطالب پیشنهادی:
نوشیدنی ضد سرطان برای خانم ها
تغذیه صحیح در پیشگیری و درمان سرطان
نشانه های سرطان سینه چیست؟
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
چگونه سرطان سينه را به موقع تشخیص دهیم؟