رایانه
هر 20 دقیقه 20 ثانیه پلك بزنید.
 
محققان به كاربران رایانه توصیه كردند، برای رفع خستگی چشم خود باید هر 20 دقیقه، 20 ثانیه پلك بزنند.محققان متوجه شدند كه با انجام یك ورزش ساده می توان خستگی چشم كاربران رایانه را متوقف كرد.

به گفته محققان، این ورزش ساده شامل 20 ثانیه پلك زدن در هر 20 دقیقه، و نیز نگاه كردن به یك شی دور از صفحه رایانه برای 20 ثانیه و تمركز بر روی شی است كه در فاصله 20 فوتی (شش متری) قرار دارد.

راهبرد «20 - 20 - 20 - 20» به عنوان راه حلی ساده برای سندرم بینایی رایانه كه میلیون ها كاربر رایانه به آن دچار هستند، ارائه شده است.

كاربران رایانه معمولا هر از گاهی دچار علایمی مانند خشكی و خستگی چشم، سردرد و خشكی گردن و مفاصل می شوند، اما این علایم برای افراد زیادی می تواند یك مشكل روزانه باشد كه آنها را روانه مطب پزشكان كند.

افرادی كه در معرض بیشترین خطر قرار دارند افرادی هستند كه سه و یا ساعات بیشتری از روز را مقابل رایانه می گذرانند كه می تواند به درد چشم و استفاده از عینك طبی منجر شود.

دكتر «ادوارد مندلسون» از مركز پزشكی سوت وسترن دانشگاه تگزاس با تاكید بر اینكه كاربران رایانه باید هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه پلك بزنند، می افزاید: یك دوره منظم پلك زدن می تواند به این موضوع كمك كند.

وی افزود: پلك زدن یك روش طبیعی برای مرطوب ساختن چشم است و به نرم ساختن و تازگی چشم كمك می كند.

دكتر مندلسون تصریح كرد: افرادی كه دوره های طولانی را در مقابل صفحه رایانه می گذرانند در معرض خطر قرار دارند و این موضوع بویژه برای كارمندان به علت شرایط استریل و غیر طبیعی محیط اداره های مدرن بدتر است.

وی اظهارداشت: امروزه اداره ها معمولا سرد و خشك هستند كه محیط مناسب و راحتی را ارائه می دهند، اما این شرایط برای چشم مساعد نیست.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی:
از چشم های تان در مقابل آفتاب محافظت کنید!
10فرمان چشم پزشکان در فصل تابستان
تکنیک‌هایی برای حفاظت بینایی
این بیماری چشم علامت مشخصی ندارد