اعتیاد
به نظر می‌رسد که درصد بالایی از کپسول‌های گیاهی ترک اعتیاد حاوی مواد مخدر هستند.
مدیر کل سلامت اجتماعی، ‌روانی و اعتیاد وزارت بهداشت نسبت به وجود مواد مخدر در کپسول‌های گیاهی ترک اعتیاد هشدار داد واعلام کرد: هیچ داروی گیاهی برای ترک اعتیاد وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود کپسول‌هایی در برخی عطاری‌ها تحت عنوان داروی گیاهی درمان ترک اعتیاد گفت: این در حالی است که تاکنون هیچ درمان گیاهی برای ترک اعتیاد شناخته نشده و این قبیل داروها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی، فروشندگان داروهای گیاهی درمان ترک اعتیاد را افرادی سودجو خواند و توضیح داد: به تازگی این داروها به صورت بسته‌های پستی و در ازای دریافت مبالغ کلان برای افراد ارسال می‌شود.

مدیر کل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت در این رابطه به نتایج برخی تحقیقات اشاره و اظهار کرد: بر این اساس، به نظر می‌رسد که درصد بالایی از کپسول‌های گیاهی ترک اعتیاد حاوی مواد مخدر هستند.

نیروی انتظامی و صنف عطاران با مراکز فروش داروهای گیاهی ترک اعتیاد برخورد کنند

وی با تاکید بر این که نقش وزارت بهداشت در این رابطه تنها به اطلاع رسانی خلاصه می‌شود، از نیروی انتظامی و صنف عطاران خواست تا با مراکز فروش این قبیل داروها برخورد کنند.
مدیر کل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سم زدایی بخش کوچکی از درمان اعتیاد را تشکیل می‌دهد گفت: براساس مبانی علمی،‌ درمان اعتیاد، طولانی مدت و نیازمند مدیریت علائم ترک است و در درمان این بیماری اجتماعی پی‌گیری و ماندگاری نقش اساسی دارد که به طور قطع این امر با استفاده از دارو به تنهایی ممکن نیست.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
آنچه درباره آزمايش اعتياد نمی‌دانستيد
مراقب مواد غذایی اعتیاد آور باشید
درباره اعتیاد جنسی چه می دانید؟
این اعتیاد از دوران جنینی شکل می گیرد
واقعیت‌هایی درباره اعتیاد و افسردگی