امروزه شما می‌توانيد با استفاده از لنزهای چشمی رنگی و آرايشی كه پس از ورود به بازار در سالهای اخير به سرعت به يك وسيله مهم مد...

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا،
پژوهشگران در مقاله‌ای پزشكی در این زمینه خاطرنشان كردند: امروزه شما می‌توانید با استفاده از لنزهای چشمی‌رنگی و آرایشی كه پس از ورود به بازار در سالهای اخیر به سرعت به یك وسیله مهم مد و زیبایی تبدیل شد، چشم‌هایتان را به هر رنگی كه می‌خواهید مثلا آبی، سبز دریایی یا قهوه‌ای دربیاورید، اما بسیاری از مصرف كنندگان متوجه مضرات استفاده بیش از حد از این لنزها نیستند.
متخصصان چشم پزشكی تاكید كرده‌اند كه استفاده زیاد از لنزهای رنگی برای چشم خطرناك و مضر است.
این متخصصان می‌گویند: اگرچه در برخی افراد لنزها می‌توانند در صورت استفاده مكرر باعث بروز آلرژی شوند،‌اما در صورتی هم كه آلرژی بروز نكند باز هم كاربرد مداوم لنز حتی لنزهای طبی كه به جای عینك استفاده می‌شوند، به چشم‌ها آسیب می‌رساند.
لنزهای تماسی چشم اغلب باید بعد از سن 18 سالگی استفاده شوند. هم چنین باید دانست كه لنز را نباید به طور منظم و به عنوان جایگزین دائمی‌عینك به كار برد. اگر لنز دائما روی چشم باشد در واقع حكم صفحه‌ای را دارد كه روی چشم را می‌پوشاند و در نتیجه از رسیدن اكسیژن به بافتهای این ناحیه ممانعت می‌كند كه این وضعیت برای چشم ها مطلوب نیست.
بعلاوه برخی دیگر از متخصصان معتقدند كه استفاده زیاد از لنز می‌تواند سبب بروز عفونت‌های چشمی‌شود.
 
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
ضرورت استفاده اجباری كودكان از عينک‌های آفتابی
در مواقع سرماخوردگی كمتر از لنز استفاده كنيد!
آیا عينک باعث تغيير حالت و گود افتادن چشم‌ها می‌شود؟
مالش شدید چشم و قوز قرنیه!؟
كاشت لنز برای درمان تنبلي چشم