با فرا رسیدن فصل تابستان،معمولا تمام افراد از عرق سوز شدن گله مند هستند،راه حل بسیار مفیدی را به شما پیشنهادی می کنیم.
 
استحمام صبح‌گاهی مهمترین راه پیشگیری از عرق‌سوزشدن در فصل تابستان است زیرا موجب پاك‌شدن منافذ پوست،دیرتر بسته‌ شدن آنها،تعریق كمتر و در نتیجه كاهش احتمال عرق‌سوز شدن می‌شود. 
مجتبی امیری،عضو انجمن متخصصان پوست ایران اظهار داشت:عرق‌سوز به معنی بسته ‌شدن منافذ غدد عرق پوست است كه معمولاً در نواحی گردن،چین‌های زیر بغل و كشاله ران در همه سنین دیده می‌شود و در شیرخواران و نوزادان بیشتر است.
وی افزود:در فصول گرم یا به علت گرم‌شدن بدن و به دنبال آن تعریق زیاد این حالت دیده می‌شود كه به صورت برجستگی‌های كوچك سر سوزنی خود را نشان می‌دهد و گاهی همراه با قرمزی‌ در محل و خارش و سوزش است و ارتباط مستقیمی با قرارگرفتن فرد در محیط گرم یا گرمای محیط دارد.
این متخصص پوست و مو تصریح كرد:اگر این عارضه به موقع درمان شود گذراست و بدون علامت رفع می‌شوند اما اگر به خصوص در كودكان درمان نشود و بر اثر خارش شدید پوست خراشی در پوست ایجاد شود.ممكن است مستعد عفونت شود یا ایجاد لك در پوست كند.
وی درباره درمان عرق ‌سوز كه به میزان زیادی مردم را در فصل تابستان گرفتار می‌كند،گفت: خنك‌ كردن به این صورت است كه فرد یك پارچه تمیز را آغشته به محلول سرم‌ نمك یا آب‌خنك روی موضع قرار دهد و پس از 15 دقیقه آن را تعویض كند.
امیری اضافه كرد:از راه‌های دیگر درمان استفاده از لوسیون كالامین دی است كه به صورت موضعی می‌تواند علائم آن را كمتر كند و در صورتی كه خارش شدید است یا شدت ضایعات بسیار زیاد است پزشك متخصص باید در مورد درمان نظر دهد.
وی ادامه داد:آفتاب نقش زیادی در به وجود آوردن این عارضه ندارد و بیشترین نقش را گرم ‌بودن هوا و تعریق ایفا می‌كند.بنابراین باید به منظور پیشگیری از این عارضه از رفتن به محیط‌ های گرم در ساعات گرم پرهیز كرد و افرادی كه مانند كارگران ساختمانی مجبورند در این ساعات روز فعالیت كنند باید حتماً قبل از شروع فعالیت و پس از آن به حمام بروند.
 
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
عرقسوز شدن نوزادان
عرق كردن بیش از اندازه ; مسالهای مهم
10 دستورالعمل برای فرار از بوی بد عرق
خطر بروز آسم در افرادی كه بيشتر عرق میكنند، كمتر است
پیشگیری از گرمازدگی