معمولا تمام افراد به سن 40 سالگی که می رسند،مراقبت های پوستی را آغاز می کنند اما بهترین و کم هزینه ترین راه برای کاهش چین و چروک پوست...
 
پژوهشگران بر اساس تحقیقات جدید تاكید كرده‌اند كه آب بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروكهای پوستی است.
محققان می‌گویند: آب می‌تواند مانند سلاحی برای مقابله با پیری عمل كند و به از بین رفتن چین و چروكهای پوستی كمك نماید.دانشمندان اخیرا 1500 ژن را شناسایی كرده‌اند كه این ژنها نشان می‌دهند تا چه مدت انسانها می‌توانند ظاهر جوان خود را حفظ كنند و دریافته‌اند كه هشت شیوه وجود دارد كه در طول آنها پوست پیر می‌شود و هر كدام از این روشها توسط مجموعه‌های مختلفی از ژنها كنترل می‌شوند.اما یكی از مهمترین جنبه‌ها در این زمینه این است كه پوست چطور آب جمع‌ آوری كرده و آب از دست رفته خود را دوباره جذب می‌كند. محققان می‌گویند:بر اساس این تحقیق وقتی سلولها پیرتر می‌شوند، 700 ژنی كه كمك به جذب آب توسط پوست می‌كنند فعالیتشان كمتر می‌شود و كمتر قادر به جذب مجدد آب هستند و در نتیجه پوست چروك می‌خورد.
یك فاكتور دیگر میزان كلاژن است كه به پوست شكل و استقامت می‌دهد.به این ترتیب محققان تاكید می‌كنند كه وجود مایعات برای عملكرد آنزیم‌های پوستی امری حیاتی است و با نوشیدن آب می‌توان به جوان ماندن پوست كمك كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
محاسبه سن واقعی پوست!!
مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف
تزریق بوتاکس فاجعه آفرین است !!
رفع نقطه های سیاه بر روی پوست
خوراک های مناسب پوست