مصرف هندوانه به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی نیاز بدن را به این مواد تامین و مایعات هدر رفته را جبران می‌كند.

 

محققان عقیده دارند كه  هندوانه حاوی اسیدآمینه‌ای به نام سیترولین و موادی به نام كاروتن و لیكوپن و نوعی قند به نام مانیتول است.تحقیقات جدید نشان داد كه هندوانه در سلامت معده و كلیه نقش مهمی دارد.
این میوه عطش را كم كرده و پوست را مرطوب نگه می دارد،از نظر كالری میوه مناسبی در رژیم های غذایی كاهش وزن به شمار می آید و مكمل خوبی برای معده است.این گیاه عناصر زیادی دارد و باعث می شود انسان با استفاده از آن و طی روز به ویژه در تابستان از آب و ویتامین های مختلف بهره مند شود.92 درصد هندوانه آب است و باقی آن مواد زلال و روغنی است.
میزان قند هندوانه 8 درصد و سرشار از ویتامین های A و C است،حتی هندوانه برای معالجه بیماری های كلیه،نقرس و بواسیر نیز موثر است.تخم هندوانه نیز حاوی 30درصد روغن است كه از نظر خواص شیمیایی مانند روغن بادام است.
هندوانه از دیدگاه طب قدیم سرد و تر است.مغز تخم هندوانه انگل‌های روده و معده را از بین می‌برد و در نسخ قدیمی به خواص پوست سفید داخل آن اشاره شده است كه برای زخم گلو و دهان بسیار كارآمد است. در روزگار قدیم از آن به عنوان تب بر نیز استفاده می‌كرده اند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net
 
مطالب پیشنهادی:
هندوانه و ویتامینها
آنچه در يك قاچ هندوانه میيابيد
آرام کننده روده ها
ضد عفونی کننده قوی روده
5 نکته مهم برای پیشگیری از سرطان روده