در بین نوشیدنی ها،بسیاری از نوشیدنی ها مفید و بعضی از آنها مضر می باشند،آیا این نوشیدنی های را می شناسید؟
 
دكتر پریسا ترابی رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما برشمرد و افزود:چای رقیق،دوغ كم‌نمك،شربت كم‌شیرین در مراحل بعدی برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می‌شود.
رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این‌كه سالمندان دیرتر متوجه كم‌آبی و حس تشنگی می‌شوند،اظهار كرد:از این‌رو،افراد سالخورده ملزم به نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب هستند كه به مراتب مناسب‌تر از چای،دوغ،نوشابه‌های گازدار و شربت است.
وی،با تاكید به سالمندان برای به همراه داشتن یك بطری آب سالم در خارج از منزل گفت:باید توجه داشت كه نوزادان و شیرخواران را هم نباید در اوج گرما (ساعت 10 تا 16) از منزل خارج كنند و در تغذیه انحصاری شیرخوار تا 6 ماهگی حتی در شرایط آب و هوایی گرم نیاز به خوراندن آب و سایر مایعات نیست؛اما پس از 6 ماهگی در كنار تغذیه كمكی و شیر مادر نوشیدن آب و مایعات به شیرخوار توصیه می‌شود.
رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،آب را ارجح‌تر از آبمیوه‌های صنعتی با افزودنی‌ها برشمرد و افزود:درعین‌حال،در صورت مواجهه با كم‌آبی و عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی نوشیدن هر مایع اعم از چای رقیق، دوغ كم‌نمك، شربت كم‌شیرین توصیه می‌شود.
دكتر ترابی،نوشابه‌های گازدار را بدترین نوشیدنی‌ها به لحاظ ایجاد سوء‌هاضمه و مشكلات گوارشی دانست و افزود:انواع دلسترها و ماء‌الشعیر كه فاقد مواد افزودنی و طعم‌دهنده شیمیایی باشند نوشیدنی مناسبی در تامین مایعات از دست رفته بدن به شمار می‌رود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
نوشیدنی پر طرفدار جهان!!
5 نوشیدنی شفابخش
اضافه نمودن نوشیدنی را به غذایتان فراموش نکنید
نکات خواندنی درباره نوشیدنیها برای حفظ وزن ایدهآل
نوشیدن این آب طول عمر شما را زیاد میکند!؟