شاید همین الان درصدد کاهش وزن قابل توجهی می باشید و از طرفی زمان کافی برای مطالعه انواع رژیم های غذایی ندارید. به مهم ترین توصیه های رژیم های غذایی متنوع اشاره می کنیم.

1- از قرار گرفتن در معرض غذاهای ناسالم اجتناب کنید و آنچه شما را تحریک به خوردن می کند از مقابل دیدتان دور کنید.شاید لازم باشد که کمتر به آشپزخانه رفت و آمد کنید.

2- به جای تمرکز روی یک وزن خاص،دامنه ای از وزن ایده آل را در نظر بگیرید.با این کار تغییرات جزئی وزن که در روزهای مختلف مشاهده می شود و البته طبیعی است شما را نگران نخواهد کرد.

3- در پیروی از یک رژیم غذایی،تنوع را فراموش نکنید،اینکه هر صبح و ظهر یک نوع خوراک خورده شود شما را خسته و نا امید خواهد کرد.

4- در هنگام خرید محصولات حتما به ترکیبات موجود در آن توجه کنید.اگر ترکیبی برای شما ناآشنا می باشد از خرید آن محصول اجتناب کنید.

5- گرایش محض روی گیاهان و یا گیاهخواری رژیمی تقریبا سخت است.در حالیکه حفظ تعادل در مصرف غذاهای حیوانی و گیاهی شما را در رسیدن به هدف دلخواهتان بیشتر یاری می کند.

6- در حرکات ورزشی حتما تمرینات مداری را بگنجانید.شامل مجموعه ای از ورزش های خاص است که مدت های کوتاهی انجام می شود و به صورت سریع و پشت سر هم و با استراحت اندک یا بدون استراحت در بین آنها تکرار می شود.برنامه های تمرین مداری سنتی،هم قدرت و هم استقامت را می سازند و می تواند بسته به برآوردن اهداف تمرینی هر ورزشکار به روش های مختلف انجام شود.این حرکات به کاهش وزن و سایز،ارتقا متابولیسم،تقویت استخوانها و مقاومت بیشتر در مقابل تنش کمک می کند.

7-شما حتی در حین رعایت یک نوع رژیم غذایی خاص می توانید از تمام غذاهای مورد علاقه خود تناول کنید منتها به مقدار کمتر.

8- سعی کنید بین میل و هوس به خوردن و نیاز واقعی برای رفع گرسنگی تفاوت قائل شوید ،اگر بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید،دریافت کالری اضافی از برنامه غذایی به طور خود به خود حذف خواهد شد.

9- از مصرف غذاهای بیش از حد پردازش شده بپرهیزید و یا کمتر بخورید.غذاهای سرشار از فیبر و طبیعی به کاهش وزن کمک بیشتری می کند.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.ir
مطالب پیشنهادی:
بدون رژیم لاغر شوید؟!
اين رژيم،عضلات شما را تقويت می کند
رژیم كم كالری برای كاهش وزن
مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(2)
تاثیر رژیم غذایی بر زخم معده