پرخوری نشانه گرسنگی نیست بلکه در بعضی افراد نشانه وجود مشکلی است که آن ها را رنج می دهد مثلا بعضی از افراد می گویند:هنگامی که عصبانی می شویم بیشتر غذا می خوریم...

 

 

شاید شنیده باشید که بعضی ها می گویند وقتی عصبانی می شویم و یا مشکلی داریم دچار پرخوری می شویم. اگر شما هم دچار معضل پرخوری شده اید، باید ۲نکته را درنظر بگیرید؛یکی این که مشکلی را که از آن فرار می کنید،دریابید و دوم خوردن صحیح و این که چگونه احساس سیری داشته باشید را بیاموزید.

در این مطلب به 4 روش برای ایجاد احساس سیری می پردازیم؛
۱ - مواد غذایی پرآب بخورید:
این راهکار بهترین روش برای ایجاد سیری بدون افزایش وزن است.اگر موادغذایی سرشار از آب بخورید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد.این نوع مواد غذایی دیرتر هضم می شود،دارای کالری کمتری است و بدون این که پرخوری کرده باشید،احساس سیری می کنید.پس مصرف سوپ،میوه و سبزی را فراموش نکنید.

۲ - پروتئین های کم چرب مصرف کنید:
هیچ ماده غذایی به اندازه پروتئین سیرکننده نیست.مواد غذایی سرشار از پروتئین حرکت غذا را از معده به روده کند می کند و احساس سیربودن،به وجود می آورد.از آن جا که مدت طولانی تری احساس سیری می کنید،پرخوری نخواهید کرد.علاوه بر آن پروتئین میزان قند خون را ثابت نگه می دارد که مانع احساس گرسنگی می شود.

۳ - کربوهیدرات مفید بخورید:
برای به دست آوردن وزن ایده آل،کربوهیدرات مصرف کنید تا میزان انسولین و قند خون ثابت بماند. کربوهیدرا ت هایی بهتر است که هضم آن در روده کوچک طولانی تر باشد؛ زیرا آن جا به مدت طولانی تر می ماند و احساس سیری بیشتری به وجود می آورد.عدس،فرآورده های سبوس دار،لوبیا قرمز،موز،ماکارونی پخته،برنج و سیب زمینی کربوهیدرات های دیرهضم به حساب می آیند.
۴ - مصرف فیبر را بالا ببرید:
مواد غذایی فیبردار حاوی ۵ گرم یا بیشتر را،در هر یک از وعده های غذایی خود بگنجانید تنها غذاهای گیاهی دارای فیبر است و اغلب نیز کم کالری است.برای ایجاد سیری از موادی چون پرتقال،سیب،هویج،دانه کتان،آجیل،لوبیا و نخود که حاوی فیبرهای حل شدنی است،استفاده کنید.لوبیا سبز،سبزی های برگ دار و نان های سبوس دار نیز حاوی فیبرهای حل نشدنی است.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
غذاهای چربی سوز؟!
آجیل را در این ساعت بخورید تا چاق نشوید!!
 چه بخوريم تا لاغر شويم؟
6 علت که شما نمیتوانید وزن کم کنید!؟
راهکارهای ساده لاغر شدن!!