بسیاری از افراد تنها به خوردن چند نوع میوه اکتفا می کنند ،در حالیکه خوردن انواع میوه ها می تواند طیف رنگین کمان سلامتی را کامل کند. مثلا میوه ی...
 
فشار خون نرمال با....موز و بهتر از آن انجیل تازه6 عدد انجیر تازه حاوی 891 میلی گرم پتاسیم کاهش دهنده فشار خون است.یعنی 20% از نیاز روزانه به این ماده با خوردن انجیر تامین می شود.مقدار پتاسیم موجود در این تعداد انجیر برابر با مقدار موجود در یک موز بزرگ است.
مطالعه 5 ساله اخیر در نیوزلند ثابت کرده که منابع غنی از پتاسیم سرعت مرگ و میر در افراد 55 سال و بیشتر را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد.این میوه ها همچنین سبب ارتقا سلامت استخوان می شود.

* انجیر یکی از منابع سرشار از کلسیم است که کلسیم موجود در آن(6 عدد) معادل نصف فنجان شیر پر چربی است.
 
* سلامت قلب و پیشگیری از بیماری ها و حملات قلبی با انگور قرمز .

* پوست زیبا با پرتغال و بهتر از آن گواوایک فنجان از میوه گواوا 5 برابر بیشتر از یک پرتغال متوسط حاوی ویتامین c می باشد.زنانی
که از منابع ویتامین c غنی استفاده می کنند،کمتر از دیگران دچار چروک های پوستی می شوند.این میوه همچنین در مبارزه با انواع باکتری ها بسیار موثر است.این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.
 
* گواوا یک میوه گرمسیری است.این میوه در ایران کاشته می شود.در شمال ایران با نام خارجی گواوا معروف است و در جنوب به اشتباه زیتون می خوانند.گواوا درختچه ای است همیشه سبز که برگ های آن بدون کرک یا پوشیده از کرک است و گل های آن معطر است.میوه آن گوشتدار است.دانه های آن مانند حبه انگور در گوشت قرار دارد.رنگ میوه قرمز یا زرد است.میوه آن شیرین و خوردنی است و آن را به طور خام یا پخته به شکل مربا و ژله می خورند.

* کاهش کلسترول با سیب و بهتر از آن گلابی آسیایییک گلابی آسیایی بزرگ تقریبا حاوی 10 گرم از فیبرهای کاهنده کلسترول است که تقریبا 40% از نیاز روزانه را تامین می کند.درحالیکه یک سیب بزرگ نصف این مقدار را تامین می کند.افرادی که از منابع فیبردار استفاده می کنند کلسترول بد خون آنها پایین تر از بقیه افراد است.این میوه همچنین مانع از افزایش وزن تصاعدی میشود.

* مقابله با سرطان با هندوانه و بهتر از آن پاپایا یا خربزه درختیاین دو نوع میوه از منابع غنی بتاکریپ اکسانتین است که مانع از بروز سرطان ریه می شود.هندوانه همچنین سرشار از لیکوپن است که مانع از انواع سرطان ها مثل معده،پروستات و ....می شود.همچنین این نوع میوه باعث افزایش قدرت ترمیم بدن می شود.مثلا در صورت مصرف موضعی پاپایا بر روی سوختگی،سرعت بهبود افزایش می یابد.نوعی آنزیم به نام پاپین در این میوه ها وجود دارد که به هضم کمک میکند. پاپین آنزیمی است که به شکستن آمینو اسیدها کمک می کند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:pezeshki.info
 
مطالب پیشنهادی:
کالری میوه های تازه و خشک
صبح را با چه میوه ای آغاز کنیم؟
خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!
میوه ای تابستانی علیه چاقی
افراد چاق از این میوه نخورند!!