آسیب های چشمی ناشی از مواد محترقه قابل جبران است؟
آسیب های چشمی ناشی از مواد محترقه یکی از بزرگترین مشکلات ایام نزدیک به چهارشنبه سوری است که متاسفانه قابل درمان نیست.

آسیب های چشمی ناشی از مواد محترقه را جدی بگیرید

بسیاری از آسیب‌های ایجاد شده به دلیل انفجار ناشی از مواد محترقه بر چشم جبران ناپذیر است. حمیده نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره از دست دادن بینایی و آسیب‌های چشمی با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: با وجود هشدارهای همه ساله رسانه‌ها و همکاران پزشک، شاهد از دست دادن بینایی بسیاری از جوانان و نوجوانانی هستیم که به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار حادثه شده‌اند.

انفجار ناشی از مواد محترقه و سوختگی آن، به بخش‌های قدامی چشم و گاهی همه آن آسیب می‌رساند و با وجود درمان، فرد حداقل قسمتی از دید خود را از دست می‌دهد. آسیب دیدگی قرنیه و سوختگی چشم از جمله این مشکلات شایع است که باانجام جراحی‌های پیچیده، نتایج به دید کامل فرد نیز منجر نمی‌شود. خانواده‌ها و والدین باید در ایام نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، مراقب فرزندان خود باشند و آگاهی‌های لازم را به آن ها برسانند.


از هر خانواده 2 نفر دچار عیوب انکساری* هستند

آسیب های چشمی ناشی از مواد محترقه قابل جبران است؟

از هر خانواده ایرانی یک تا دو نفر دچار عیوب انکساری هستند،در این میان نزدیک‌بینی شایع ترین مشکل چشمی است که از سن مدرسه در افراد آغاز می‌شود و پیشرفت آن تا 19 سالگی ادامه دارد.  انتخاب بیمار برای جراحی لیزیک برای رفع عیوب انکساری باید به درستی انجام گیرد، چرا که در غیر این صورت این مسئله می‌تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد.

* انکساری : به نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم عیوب انکساری گفته می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اقدامات اولیه برای درمان سوختگی چیست؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com