چه راه حل موثری برای درمان موخوره وجود دارد؟

 

موخوره نشانه آسیب و صدمه فیزیكی به ساقه‌ موها می‌باشد.به دنبال آسیب ساقه مو یك شكاف طولی باعث دو شاخه شدن ساقه مو می‌شود و نازك شدن دو قسمت از هم جدا شده ساقه مو باعث شكنندگی مو و به هم گره خوردن موها می‌شود.نهایتا موهای آسیب‌خورده منظره به اصطلاح وزكرده پیدا می‌كند و به علت نازك شدن نوك موها رنگ آنها روشن‌تر می‌شود.
علت ایجاد موخوره عوامل آسیب‌رسان فیزیكی می‌باشد.رنگ مو،سشوار كشیدن،شانه كردن موهای خیس،بیگودی پیچیدن،فر دادن،گلت كردن و اتوی مو میتوانند باعث موخوره شوند.
تنها راه رهایی از موخوره چیدن موها از بالای نقطه موخوره است.راهی برای چسباندن دائمی موها به هم وجود ندارد.فرآورده‌هایی مثل نرم‌كننده‌ها ممكن است موقتا آنها را به هم بچسبانند،اما انتهای موها مجددا چند ساعت یا چند روز بعد بخصوص پس از اولین شامپو جدا و شاخه شاخه می‌شوند. موی بلند برای تشكیل موخوره مستعدتر از موی كوتاه است زیرا موی بلند در طول زمان بیشتر از موی كوتاه دستكاری می‌شود.لذا یكی از راه‌های پایین‌ آوردن شدت موخوره كوتاه نگهداشتن آنهاست.استفاده از نرم‌كننده مو،شامپوهای ملایم و پرهیز از عوامل آسیب رسان ذكر شده می‌تواند تدریجا طی یك تا دو سال موخوره را تحت كنترل درآورد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
چه شانه هایی موخوره می آورند؟
چه زمانی شامپو را باید عوض کرد؟
اکستانشن نکنید!!
موهائی صاف و درخشنده بعد از حمام !!چگونه؟
شانه کردن موهای خيس باعث ايجاد موخوره میشود