اولین داروی پیشگیری از میگرن، شهریور ماه به بازار می آید
این دارو تعداد دفعات سردردهای میگرنی در ماه را کاهش می‌دهد.این دارو مخصوص بیمارانی است که دست‌کم دچار 4 حمله میگرنی در ماه می‌شوند

نخستین داروی پیشگیری از میگرن

نخستین دارو که به طور خاص برای پیشگیری از میگرن مزمن تولید شده است، با چراغ سبز مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا، از ماه سپتامبر (شهریورماه) به بازار عرضه می‌شود.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از حملات و سردردهای میگرنی رنج می‌برند. درحال حاضر هیچ درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد و درمان‌های موجود تنها به کاهش علائم بیماری کمک می‌کنند.

داروی Erenumab توسط شرکت نوارتیس (Novartis) تولید و موفق به کسب مجوز از سوی آژانس دارویی اروپا (EMA) شده است. این دارو تعداد دفعات سردردهای میگرنی در ماه را کاهش می‌دهد.

سردرد میگرنی

این دارو مخصوص بیمارانی است که دست‌کم دچار 4 حمله میگرنی در ماه می‌شوند. داروی Erenumab برای مسدود کردن گیرنده پپتید مرتبط با ژن کلسی‌تونین (calcitonin gene-related peptide receptor) طراحی شده است؛ تصور می‌شود که این گیرنده در بروز میگرن دخیل باشد.

به گفته مسئولان شرکت نوارتیس، این دارو نخستین و تنها داروی دارای مجوز برای پیشگیری (از حملات) میگرن است. این دارو با استفاده از دستگاه تزریق خودکار به صورت یک دوز در ماه توسط بیمار (در منزل) تزریق می‌شود.

داروی Erenumab از ماه سپتامبر (شهریور ماه) به بازار عرضه شده و درصورت تأیید سازمان‌های دارویی انگلیس و اسکاتلند، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بدانید : درمان موثر برای میگرن که بیماران پشت گوش می اندازند

بیشتر بدانید : پیشگیری و درمان میگرن با آب انگور

بیشتر بدانید : پیشگیری از میگرن با چند دستور غذایی ساده



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : sinapress.ir