درمان درد معده با این میوه
اگر دارای ناراحتی های معده هستید به شما توصیه می کنیم از این میوه بخورید تا از معده درد رهایی پیدا کنید

برخی اوقات ناراحتی معده،شبیه زخم معده است. اما آزمایش ها نشان داده اند كه چنین نیست. ممكن است آن را سوء هاضمه بنامید، ولی پزشكان این حالت را " سوء هاضمه بدون زخم" نام نهاده اند و این بدان معنی است كه فرد به نوعی ناراحتی معده دچار می شود كه گهگاه با دل درد و تهوع همراه می باشد و غالباً به دنبال خوردن غذا اتفاق می افتد كه نوعی حساسیت فوق العاده معده میباشد. بررسی های پژوهندگان هندی بر روی تعدادی بیمار نشان داد كه موز می تواند درمان این حساسیت باشد. این مداوای سنتی، سبب رفع آشفتگی معده ،به خصوص تسكین سوء هاضمه شد. 

بیشتر بدانید : با درد معده از خواب بیدار شده اید؟ راه حل تسکین درد را بخوانید

بیشتر بدانید : موز برای این افراد ممنوع !


پس به این ترتیب معلوم می شود كه موز چهار برابر مؤثرتر از دارونماها بوده است.دكتر رونالد هافمَن، نویسنده مقاله می گوید:" چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید،مصرف روزی یك عدد موز شما را از پزشك بی نیاز می كند."

از سوی دیگر،در مصرف قهوه اعم از كافئین دار یا بدون كافئین، نهایت احتیاط را به كار برید، زیرا طبق بررسی های صورت گرفته به وسیله پژوهندگان دانشگاه میشیگان،قهوه ممكن است سوء هاضمه ایجاد كند.


چه نوع مواد غذایی بیشتر باعث ناراحتی های معده می شود؟

پژوهندگان آلمانی در بیمارستان مونیخ این پرسش را مطرح ساختند و پاسخی را كه دریافتند برای شما در زیر آورده ایم :

گاهی معده افراد سالم با خوردن موادغذایی مانند مایونز، كلم، خوراك های سرخ شده و شور دچار درد شده و از خود واكنش نشان می دهد.كسانی كه دچار سوء هاضمه ( بدون زخم ) شده اند،با صرف قهوه،گوشت قرمز،غذاهای سرخ شده،نوشابه های گازدار و آب میوه به درد معده گرفتار می شوند. افرادی هم كه زخم معده دارند، پس از خوردن قهوه، نوشابه های گازدار و آب میوه با شدیدترین واكنش های دردناك معده روبرو می شوند. 

بررسی های پژوهندگان هندی بر روی تعدادی بیمار نشان داد كه موز می تواند درمان این حساسیت باشد. این مداوای سنتی،سبب رفع آشفتگی معده،به خصوص تسكین سوء هاضمه شد. 

دكتر رونالد هافمَن، نویسنده مقاله می گوید:" چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید، مصرف روزی یك عدد موز شما را از پزشك بی نیاز می كند."


بیشتر بدانید : آیا کوچک کردن معده به کاهش وزن کمک می کند؟

بیشتر بدانید : مواد غذایی اسیدی که برای معده مضر است

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net