بسیاری از افراد مدعی هستند با اینکه رژیم دارند ولی باز هم دچار اضافه وزن می شوند،زیرا دو عامل مهم را فراموش می کنند،مواردی مانند...
 
محققان دانشگاه شیکاگو معتقدند؛استرس و کم خوابی بر هورمون های عامل افزایش اشتها تأثیر می‌گذارند به نحوی که کمبود خواب به تنهایی باعث افزایش 24 درصدی اشتها میشود. 
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگو در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند كه کم خوابی از عوامل بسیار مهم در بروز چاقی،اضافه وزن و پرخوری است.
کمبود خواب بر روی هورمون لیپتین و گهرلین که چاقی و اشتها را کنترل می کند اثر می گذارد. لیپتین هورمونی است که به بدن سیگنال می دهد که چه مقدار خوردن کافی است و گهرلین هورمونی است که گرسنگی را تحریک می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد کمبود خواب باعث افزایش 24 درصدی اشتها می شود.
یکی از محققان دانشگاه شیکاگو معتقد است استرس نیز به عنوان عامل چاقی مطرح است.استرس باعث می شود سطح هورمونهایی مانند کورتیزول بالا رود که در دراز مدت موجب افزایش اشتها و پرخوری می شود.
وقتی افراد غذاهای با چربی بالا می خورند مغز این تجربه را در حافظه بلند مدت فرد ثبت می کند و باعث وسوسه شدن فرد در خوردن غذا می شود.
سلول ها
ی چربی هم کورتیزول تولید می کنند که این امر در افراد مظطرب افزایش یافته وموجب میل به خوردن و در نهایت اضافه وزن می شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
ارتباط شگفت انگیز گروه خونی شما با رژیم غذایی!؟
رابطه خواب و رژیم غذایی!
مصرف زیره سبز در رژیم لاغری!
10 اشتباه بزرگ در رژیم گرفتن
بدون رژیم لاغر شوید؟!