مهم ترین منابع نمک طعام در ایران چیست؟
 نمک یک چاشنی مهم برای غذاست که مصرف زیاد آن عوارضی به دنبال دارد و متاسفانه ایران بیشترین مصرف نمک را دارد که در ادامه به مهم ترین منابع نمک طعام در ایران اشاره می شود

 منابع نمک خوراکی در ایران 

به گفته وزیر بهداشت در حالی که مصرف متوسط نمک در جهان ۵ گرم است  متاسفانه ایرانیها ۱۱ گرم نمک مصرف می‌کنند که این میزان باعث بروز بیمارهای گوناگونی خواهد شد.

حداقل 40 درصد از مبتلایان به فشارخون بالا، از این موضوع اطلاعی ندارند و  زمانی متوجه بیماری خود می شوند که با سکته های قبلی و مغزی روانه بیمارستان می شوند .

بیشتر بدانید : فشار خون چیست؟


کاهش مصرف نمک در سفرهای غذایی ایرانیان یکی از مواردی است که باید رعایت شوند اما باید بدانیم که بیشترین میزان دریافت نمک در سفرهای غذایی از  چه منابعی است.

53 درصد از منبع دریافت نمک مربوط به اضافه کردن آن به غذا است، 12.5 درصد از طریق نان، 5.3 درصد از طریق پنیر، 4.7 درصد از طریق دوغ و 24.5 در صد از سایر مواد غذایی  است.

 به گفته مسئولان وزارت بهداشت سرانه مصرف نمک طعام روزانه در ایران بیش از دو برابر مقدار استاندارد جهانی است و برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها به‌ویژه پرفشاری خون باید این فرهنگ تغذیه‌ای در کشور اصلاح شود.


بیشتر بدانید : دانستنی هایی در مورد انواع نمک + خواص انواع نمک

بیشتر بدانید : نمک خوب است یا بد؟ روزانه چقدر نمک باید استفاده کنید

بیشتر بدانید : 9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com