آیا می دانید لیمو ترش را در چه زمانی باید مصرف کرد تا فواید آن چند برابر شود ؟ در ادامه این مطلب به آن پرداخته می شود

لیموترش را چه زمانی مصرف کنیم؟

مصرف عصاره لیمو‌ترش در جلوگیری از سوء‌هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌ها حمله و عملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.

بیشتر بدانید : اگر یکی از این بیماریها را دارید به جای قرص آب لیمو ترش بخورید

بیشتر بدانید : خواص لیمو ترش و اهمیت مصرف آن در تابستان

دکتر اردلان نبی‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این که اختلالات مجاری گوارشی از جمله‌ سوء هاضمه از عمومی‌ترین شکایات بهداشتی افراد است، اظهار کرد: سوء هاضمه بر اثر باقی ماندن مقداری فضولات در قسمتی از روده بزرگ تولید می‌شود که به راحتی و با مصرف میوه پس از صرف غذا می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

دلیل این امر دفع فضولات توسط میوه انجام شده و عمل جهاز هاضمه‌ تنظیم می‌شود.

این متخصص مصرف آب میوه و میوه پس از صرف غذا را تنها باعث ضدعفونی شدن جهازهاضمه ندانست و گفت: مصرف میوه سموم موجود در شرائین، پوست و کلیه‌ها را نیز دفع کرده و به سلامت هر چه بیشتر این قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

وی با اعلام این که اغلب میوه‌ها برای پیشگیری از سو‌ءهاضمه مفیدند، گفت: البته از این میان مصرف لیموترش و سیب اثر مفیدتری داشته و در پیشگیری موثرترند.

این متخصص در پایان خوردن عصاره لیمویی که روی آتش پخته شده باشد را در برطرف ساختن سوء هاضمه موثر دانست و اظهار کرد: افراد می‌توانند برای از بین بردن اثرات سوء چربی بعد از خوردن هر غذای چرب عصاره لااقل یک عدد لیموترش را مصرف کنند.


بیشتر بدانید : مصرف آب و لیموترش در صبح ناشتا را متوقف کنید, خطرناک است!!

بیشتر بدانید : خواص پوست لیموترش از میوه اش بیشتر است

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : Farsnews.com