برخی از افراد به خصوص کودکان کم اشتها هستند،برای افزایش اشتهای از این میوه استفاده کنید.

 

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت:برخی دانش‌آموزان به دلیل بی‌اشتهایی صبحانه نمی‌خورند كه در این موارد مصرف میوه تازه بویژه لیموشیرین موجب باز شدن اشتهای كودك می‌شود.
وی افزود: مصرف صبحانه و میان وعده برای دانش‌آموزان ضروری است و توصیه می‌شود به تناوب از نان و پنیر، تخم‌مرغ، آجیل و انواع میوه‌ها و آب میوه‌های طبیعی استفاده شود.
دكتر فریده شیشه‌بر اظهار كرد:كودكان به دلیل قرار داشتن در سن رشد و همچنین داشتن فعالیت ذهنی،نیازمند مصرف صبحانه و میان وعده سالم هستند و توجه به نوع مواد غذایی كه در این دو وعده صرف می‌شود بسیار مهم است.
وی افزود: توصیه می‌شود در وعده صبحانه از نان و پنیر همراه خیار یا گردو همراه آب‌میوه‌های طبیعی استفاده شود.همچنین می‌توان برخی روزها از تخم‌مرغ آب‌پز یا عسل نیز در وعده صبحانه استفاده كرد.
وی خاطرنشان كرد: مصرف میان وعده نیز به افزایش یادگیری كودك كمك می‌كند و توصیه می‌شود از نان و پنیر و خیار یا مغز گردو به عنوان میان وعده استفاده شود.
این متخصص تغذیه بیان كرد: مصرف میوه‌های تازه و قابل حمل مانند سیب و موز نیز در میان وعده دانش‌آموزان موثر است.همچنین در صورت امكان می‌توان از آجیل و انواع مغزها استفاده كرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
افزایش دهندههای اشتها
جویدن آدامس اشتها را کنترل میکند!
اشتها آور و ضد نفخ!!
بیاشتهایی نشانه چیست؟
روشهایی فوقالعاده برای کم کردن اشتها!