سوزش معده یا ترش کردگی به علت زیاد شدن اسید معده و اختلالات گوارشی یوجود می آید، این عارضه توام با درد شدید و احساس سوزش است.

 

از طرق مختلفی می توان به رفع آن اقدام کرد،ولی اولین و مهمترین قدم،تغییر دادن عادات غذایی و پیروی از یک سبک سالم در زندگی است.قبل از انکه به پزشک مراجعه کنید،باید علت ایجاد این عارضه را بخوبی در یابید.

پس راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید:
* مواد غذایی مصرفی روزانه تان را در دفترچه ثبت کنید تا از طریق حذف غذاهای تحریک کننده از این مشکل رهایی یابید.
 
*  گاهی آنزیم های گوارشی می توانند سوزش معده را تسکین دهند. بنابراین میتوانید نوعی از آنها را از داروخانه تهیه و مصرف کنید. اگرچه بهتر است قبل از مصرف اینگونه آنزیم ها با پزشک مشورت نمایید.
*  بررسی ها نشان میدهند که اگر نیم ساعات قبل از خوردن غذا ، حدود۲۰۰ سی سی آب بنوشید ، بدلیل تولید مخاط،احتمال بروز سوزش معده و ترش کردگی به حداقل میرسد.
*  برخی از سبزیجات مانند جوانه کلم بروکلی در از بین بردن باکتری ها سبب سوزش معده ، موثر واقع میشوند. برگ گیاه قاصدک نیز برای ترشح آنزیم های بیشتری که در هضم و گوارش موثر هستند، توصیه میشود.
 
*  حفظ سلامت سیستم گوارشی میتواند احتمال ابتلا به سوزش معده را کاهش دهد. بررسی ها حاکی از آن هستند که پروبیوتیک ها برای گوارش بهتر و نیز حفظ سلامت عمومی بدن مفید هستند .
*  در پایان اگر می خواهید این مشکل را به حداقل برسانید ،باید غذا را بخوبی و آهسته بجوید تا عمل هضم و گوارش در معده راحت تر شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net
 
مطالب پیشنهادی:
درمان درد معده با این میوه
دارویی گیاهی برای درمان زخم و ورم معده
ضد اسپاسم معده و روده
سوزش سر دل چیست؟
تاثیر رژیم غذایی بر زخم معده