آیا می دانید با خوردن این آدامس های می توانید از پوسیدگی دندانهایتان جلوگیری کنید؟

 

یکی از راه‌های کم هزینه و آسان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده از آدامس‌های حاوی زایلیتول است که با کاهش چسبندگی پلاک بر روی دندان از رشد میکروب عامل پوسیدگی جلوگیری می کند.
دکتر الهام فرخ، متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: یکی از مواردی که در درمان دندانپزشکی کودکان مهم است، مساله پیشگیری است. در کشور ما افراد آگاهی زیادی در زمینه پیشگیری ندارند و زمانی اقدام می کنند که دندان آسیب دیده و هزینه هنگفتی را متحمل می شوند.
وی افزود: یکی از راه‌های ارزان و آسان پیشگیری از پوسیدگی دندان،استفاده از آدامس‌هایی است که به عنوان شیرین کننده در آن از زایلیتول استفاده می شود.در بسیاری از کشورها با استفاده از آدامس‌هایی که فاقد شکر و دارای زایلیتول هستند میزان پوسیدگی دندان را کاهش داده‌اند.
به گفته دكتر فرخ، زایلیتول یک قند الکلی است که باعث کاهش چسبندگی پلاک روی دندان‌ها و در نتیجه کاهش پوسیدگی می شود در حقیقت زایلیتول مانع از رشد و متابولیسم باکتری می شود.
این متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: بهترین زمان برای اثر گذاری زایلیتول به هنگام رویش دندان های دایم است که میزان مصرف روزانه 5 گرم ، یا 4 تا 5 قطعه آدامس حاوی زایلیتول در طول روز توصیه می شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
آيا آدامس جويدن برای دندانها مضر است؟
جویدن آدامس اشتها را کنترل میکند!
رابطه ی جالبی بین آدامس جویدن و زایمان
آدامس جویدن باعث کاهش استرس می شود؟
فواید آدامس جویدن