داروی ضد سرطان در ماده لزج حلزون
کشف داروی ضد سرطان در ماده لزج مربوط به حلزون یکی از آخرین تحقیقاتی است که دانشمندان انجام داده اند و در ادامه به آن پرداخته می شود

ماده لزج حلزون و خاصیت ضد سرطانی آن

به نقل از گیزمگ، دنیای طبیعت منبع عظیمی از داروهای مهم است و از بین تمام گونه‌هایی که دانشمندان برای الهام گرفتن برای مقابله با سرطان به آن متوسل می‌شوند، حلزون دریایی در صدر قرار دارد.

انسولین‌ها و مسکن‌های جدید و بهبود یافته از جمله امکاناتی است که از این نرم‌تنان به دست آمده است و محققان این بار به کشف دیگری از این موجود رسیده‌اند و یک ترکیب ضد سرطان از غدد حلزون‌های دریایی استرالیا کشف کرده‌اند.

این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه "فلیندرز" استرالیا، دانشگاه "ساوترن کراس" و موناش انجام شده است که در حال تحقیق در مورد ترکیبات ضد باکتریایی بودند که حلزون دریایی روی تخم‌های خود ترشح می‌کند تا از آنها در مقابل محیط زیست دریایی غنی از باکتری‌ها محافظت کند.

این خواص باعث شد دانشمندان حدس بزنند که ماده لزج بنفش ترشح شده از آنها ممکن است حاوی ترکیباتی باشد که می‌تواند مبارزه را با سرطان نیز در پی داشته باشد.

آنها آزمایشاتی را انجام دادند که عصاره‌های این ماده را در رده‌های سلول سرطانی انسانی قرار داده و دریافتند که این ترکیب واقعا موجب نابودی سلول‌های سرطانی شد. اکنون به دنبال انجام تحقیقات بیشتر در تلاش برای درک چگونگی انجام این کار هستند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir