مصرف این صیفی جات بخصوص باعث می شود ، بینایی شما تقویت شود زیرا این خوراکی دارای ویتامین A بالایی است .
 
مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: مصرف فلفل دلمه‌ای به دلیل داشتن ویتامینA به تقویت چشم‌ها كمك می‌كند. مصرف منظم ویتامین A تا حد زیادی از بروز شب كوری و آب مروارید پیشگیری می‌‌كند.
این متخصص تغذیه افزود: علاوه بر ویتامینA ، لوتئین و گزانتئن موجود در فلفل دلمه‌ای نیز در كاهش احتمال بروز آب مروارید چشم نقش دارند كه در فلفل دلمه‌ای به مقدار زیاد وجود دارد.
وی اضافه كرد: فلفل دلمه‌ای حاوی اسید فولیك است و این ویتامین از گرفتگی رگ‌‌ها، بروز بیماری‌های قلبی و سكته قلبی به‌‌خصوص در بیماران دیابتی جلوگیری می‌كند.
این متخصص تغذیه گفت: اسید فولیك (فولات) كه یكی از ویتامین‌های گروهB است،باعث كاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌شود.افزایش بیش از حد هموسیستئین می‌‌تواند باعث تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سكته قلبی ‌شود.
مراداف افزود: فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌‌تواند كلسترول خون و حمله‌های قلبی و سكته را كاهش دهد.خوردن50 گرم فلفل دلمه‌ای یعنی حدود یك ‌سوم از یك فلفل متوسط می‌تواند تمام نیاز یك فرد بزرگسال به‌ ویتامینC را برطرف كند. ویتامین C بر اثر حرارت از بین می‌رود بنابراین فلفل اگر به صورت تازه و خام مصرف شود، بهتر است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
شگفت آور:چشم ها نفس می کشند!!
غذاهای تقویت کننده چشم!!
روشی اعجاب انگیز برای خستگی چشم
علل پفکردگی چشم
تمرین دادن چشم