بسیاری از ما ، برای اینکه آرامش خود را به دست بیاوریم گریه می کنیم و با گریه کردن اعصابمان آرام تر می شود .

 

فرقی نمی‌کند که شما زن باشید یا مرد. حتما این موضوع برایتان به اثبات رسیده که زنان بیش از مردها گریه می‌کنند! اما برای آنکه مساله کاملا از نظر علمی اثبات شود گروهی از محققان آلمانی آن را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی‌ها نشان داده زنان 30 تا 46 مرتبه در سال گریه می‌کنند در حالی که مردها تنها 6 تا 17 بار در سال گریه می کنند! حتی زمان گریه کردن هم در زنان و مردان فرق دارد. زنان 6 دقیقه به طور میانگین هر بار گریه می‌کنند در حالی که این مدت در مردها حداکثر 2 تا 4 دقیقه است. البته این آمار مربوط به مردها می‌شود و پسربچه‌ها مستنثی هستند.
در واقع تا قبل از 13 سالگی میزان گریه کردن در دخترها و پسرها یکسان است. نکته دیگر اینکه اکثر مردان بسیار آهسته و به دور از چشم دیگران گریه می‌کنند و تنها 6 درصد می‌توانند بلند و شدید گریه کنند و برعکس 65 درصد زنان بلند و شدید گریه می‌کنند. دلایل گریه کردن این دو جنس نیز جالب است. مردها در زمان‌هایی که دچار شکست عشقی می‌شوند یا از روی دلسوزی و ترحم می‌گریند در حالی که زنان وقتی احساس تحقیر می‌کنند، با مشکلی برمی‌خورند یا یاد گذشته می‌افتند گریه می‌کنند. در واقع زنان حسا‌س‌تر از مردانند و به همین دلیل بیشتر گریه می‌کنند!
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی:
وقتی اشک ها سرازیر می شوند
فواید گریه و اشک
تا می توانید گریه کنید؟!
اشک های تو،مرا بارانی می کند
نکات جالبی درباره اشک و گریه