یك متخصص تغذیه گفت: این ویتامین نقش آنتی‌اكسیدانی در بدن دارد و در تسریع بهبود زخم‌ها، ساخت پادتن و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد

 
سید ضیاءالدین مظهری  افزود: ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیك نقش آنتی‌اكسیدانی در بدن دارد. این ویتامین در تسریع بهبود زخم‌ها، ساخت پادتن و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.
وی گفت: با توجه به اینكه این ویتامین در سوخت و ساز بدن نقش عمده‌ای دارد و با افزایش نیاز به انرژی در دوره نوجوانی و بلوغ، ‌نیاز به این ویتامین نیز افزایش می‌یابد.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: كاهش مقاومت فرد در شرایط تنش‌زا، گرفتگی عضلات، افسردگی، اختلال در ترمیم زخم‌ها، دل درد، استفراغ، سردرد، عدم مقاومت در برابر عفونت‌های ریوی از علائم كمبود این ویتامین‌ به شمار می‌روند.
مظهری گفت: در 13 سالگی كودكان به 5 میكروگرم از این ویتامین نیاز دارند و از 13 سالگی به بعد تا دوران كهنسالی میزان نیاز به این ویتامین به 6 میكروگرم در روز افزایش می‌یابد.
وی افزود: ویتامین‌های B1 و B2 و B3 از ویتامین‌های مهم به شمار می‌روند و در ایام بلوغ با توجه به افزایش سرعت جهش رشد و نیاز به انرژی، به مقدار بیشتری از این ویتامین‌ها نسبت به ایام قبل و بعد از بلوغ نیاز است.
این متخصص تغذیه گفت: ویتامین‌های گروه B جزء ویتامین‌های محلول در آب به شمار می‌روند و به دلیل این ویژگی آب غذا نیز باید مصرف شود تا كمبودی از نظر تأمین این ویتامین‌ها به وجود نیاید.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 منبع:farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
تاثیر رژیم غذایی بر زخم معده
دارویی گیاهی برای درمان زخم و ورم معده
زخم و مشکلات پا در افراد دیابتی
خوراکی مفید برای بهبود زخم
انتقال میکروب عامل زخم معده از مادر به کودک