دانشمندان دریافته‌اند كه دو چاشنی در پیشگیری از سرطان سینه موثر هستند.
 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان دانشگاه میشیگان می‌گویند؛ افزودن زردچوبه و فلفل سیاه به غذا بیشتر از مزه سازی غذایی ارزشمند است؛ چون این چاشنی‌ها حاوی تركیباتی هستند كه برای سلامتی مفید است.

این محققان در مركز سرطان فراگیر دانشگاه میشیگان در مطالعات اخیر خود دریافته‌اند كه تركیبات كوركومین در زردچوبه و پیپرین در فلفل سیاه نقش مهمی در پیشگیری و حتی درمان سرطان سینه ایفا می‌كنند.

مطالعات قبلی نشان داده بود كه كوركومین و پیپرین تركیباتی با خاصیت ضد سرطانی بالقوه هستند اما این تحقیق جدید كه در مجله تحقیق و درمان سرطان سینه به چاپ رسیده برای اولین بار به طور دقیق نحوه عملكرد این دو تركیب، چاشنی طبیعی را در پیشگیری از سرطان نشان داد.

بر اساس این تحقیق، كوركومین و پیپرین سلولهای بنیادی را مورد هدف قرار می‌دهد. این عملكرد بسیار مهم است؛ چون سلولهای بنیادی سرطانی، تعداد اندكی از سلولهای درون تومور هستند كه رشد تومور را دامن می‌زنند. داروهای فعلی شیمی درمانی علیه این ویروس‌ها ناتوان هستند و به همین خاطر سرطان دوباره عود می‌كند و به رغم داروهای سنگین شیمی درمانی دوباره در بدن منتشر می‌شود


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
مطالب پیشنهادی :
خواص ادویه ها
درمان سردرد با این ادویه
ادویه ای علیه قندخون
ادویه ای برای کاهش وزن
کدام ادویهها مفیدند و کدام مضر؟