متخصصین پوست توصیه می کنند : برای شستن پوست صورت خود از این صابون استفاده نکنید ،زیرا بسیار مضر است .

 یك فوق تخصص پوست و مو استفاده از مواد شوینده خاص و صابون‌های قلیایی برای پاكیزگی پوست و مو را غیر علمی دانست.

دكتر پروین منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌كه مواد شوینده دارای مواد اسیدی و تتروژنها هستند، اظهار كرد: این مواد برای پاكیزگی چربی‌های لباس و ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند و چربی موی سر را نباید با چربی‌ها و كثیفی لباس و ظروف یكسان دانست.

وی حساسیت و شكنندگی ، خارش ، خشكی و ریزش مو را از عوارض شایع این مصرف نادرست دانست و گفت: شامپوها تنها مواد مناسب برای شست‌وشوی موی سر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صابون‌های شستشوی موی سر گفت: استفاده مكرر از صابون بخصوص صابون‌های قلیایی توصیه نمی‌شود چرا كه سبب تیرگی و خشكی موی سر می‌شوند.

دكتر منصوری با ابراز تعجب به یكی دیگر از باورهای غلط مردم در خصوص استفاده از مواد سفیدكننده برای از بین بردن لك‌های دست و سفتی ناخن ، گفت: مواد سفید كننده حاوی مقدار زیادی از مواد ضد عفونی و كلر هستند كه این مواد به پوست بدن صدمات زیادی می‌زند.

وی خشكی شدید، خارش و تحریكات پوستی را از عوارض استفاده موردی از مواد سفید كننده برای تمیزی پوست دانست و گفت: خشكی پوست ناشی از استفاده از مواد سفید‌كننده بسیار قوی است و فرد تا مدت‌ها باید از مواد چرب كننده قوی برای رفع این مشكل استفاده كند.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران؛ در خصوص ناخن‌ها نیز بیان كرد: برخلاف تصور عموم مواد سفیدكننده نه تنها سبب سفتی ناخن نمی‌شود بلكه بعد از مدتی سبب شكنندگی و لایه لایه شدن ناخن‌ها می‌شود.

دكتر منصوری با هشدار به مصرف‌كنندگان این شوینده‌ها گفت: استفاده مكرر از مواد سفیدكننده و شوینده به هر علتی برای مو و پوست مناسب نبوده و غیرعلمی است كه علاوه بر عوارض پوستی مشكلات ریوی را نیز در پی دارد

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamoline.ir

مطالب  پیشنهادی :
جنگی علیه جوش های صورت
برای پوست خود صابون مناسب بخريد
مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف
عوامل تشدید کننده جوش صورت
راه حلی اعجاب آور برای درمان آکنه