همانطور که می دانید خوردن چیپس دارای مضراتی نیز می باشد،آیا استفاده چیپس با ماست بهتر است ؟

 

 یك متخصص تغذیه گفت: مصرف چیپس با ماست ویژگی‌ها و ارزش غذایی ماست را كاهش می‌دهد و به‌خصوص برای افرادی كه اضافه وزن و چاقی دارند، مشكل ساز است.

سعید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: ترشی یا شیرینی ماست یكی از خواص ماهیتی آن است كه بر اثر فعالیت‌های لاكتیكی ماست و تبدیل قند لاكتوز شیر به اسیدلاكتیك به وجود می‌آید.

وی گفت: ماست با توجه به تركیبات آن فرآیند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست استفاده شده در آن می‌تواند از درجه ترشی یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد و خواص آنها تفاوت چندانی با یكدیگر ندارد.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: ماست به عنوان یك وعده غذایی مناسب در تمام طول روز و حتی میان‌وعده‌ها می‌تواند مصرف شود.

حسینی افزود: ماست منبع خوبی برای پروتئین رژیمی محسوب می‌شود. در هر لیوان ماست تقریباً 10 تا 14 گرم پروتئین وجود دارد كه این مقدار درصد قابل توجهی از نیاز كودكان به پروتئین و رشد را تأمین می‌كند.

وی گفت: همچنین بررسی‌ها نشان داده است كه ماست در كمك به درمان اسهال كودكان مفید است، اسید لاكتیك موجود در ماست باعث سهولت هضم و جذب تركیبات مغذی موجود در غذا می‌شود، به‌ویژه برای كودكان مبتلا به كندی رشد یا بیماری سوءجذب هستند، مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: ماست به تنهایی یك ماده غذایی كامل و سالم به حساب می‌آید و خوردن چیپس همراه آن تا حدودی از این ویژگی‌های غذایی ماست می‌كاهد. خوردن چیپس همراه ماست به‌خصوص برای افرادی كه مشكل اضافه وزن و چاقی دارند تا حدودی مشكل ایجاد می‌كند اما در صورتی كه از ماست كم‌چرب استفاده شود، ممكن است از بروز چاقی جلوگیری كند. در یك برنامه‌غذایی سالم، متنوع و متعادل می‌توان از مصرف ماست و چیپس نیز لذت برد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
خواص ماست !!
خواص ماست موسیر
ماست را همراه این غذا نخورید
5 غذای طلایی برای زنان
اثر شگفت انگیز این لبنیات در لاغری!!