کافئین و چای سبز و گیلاس ترش قطعاً اثری درمانی و سود بخش در درمان بیماریهای مالتیپل اسکلروزیس(MS) و سرطان و مشکلات قلبی...
 

در طی مطالعاتی که توسط محققان انجام پذیرفته است و در سمیناری در سن دیگو ارائه گردید، اعلام شد که کافئین و چای سبز و گیلاس ترش قطعاً اثری درمانی و سود بخش در درمان بیماریهای مالتیپل اسکلروزیس(MS) و سرطان و مشکلات قلبی و عروقی دارند.

همانطور که می‌دانید بیماری(MS) یک بیماری خود ایمنی است که به علت اثر تخریبی خود سلولهای ایمنی فرد بر علیه غلاف سلولهای عصبی سبب آسیب پذیری اعصاب و علائمی همچون گز گز اندام و کاهش بینایی و ... می‌گردد و اما کافئین به علت داشتن ماده‌ای به نام آدنوزین سبب مهار ترشح بیشتر سلولهای ایمنی که سبب تخریب شده اند می‌گردد و در واقع از پیشرفت بیماری و تخریب غلاف عصبی جلوگیری می‌نماید. و اما تاثیر سرطانی چای سبز به صورت کاهش 50٪ ریسک ابتلاء نیز گزارش شده است بخصوص در مواردی که بیش از 8 فنجان در روز نوشیده شود. همچنین در گروهی تحقیقاتی اثر گیلاس ترش بر کاهش التهاب و کاهش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی و دیابت نوع دوم ثابت گردیده است. در واقع تاثیر آن به خاطر وجود ماده ای آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین می‌باشد.
 
تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
www.seemorgh.com/health
منبع:www.Healthday.com