مزایای مصرف آسپیرین در بارداری
آسپرین یکی از داروهایی است که صحبت های زیادی در مورد آن شده است، اما مصرف این دارو در دوران بارداری مسئله ای است که در ادامه به آن اشاره می شود

آسپیرین چه فایده ای می تواند برای خانم های باردار داشته باشد؟

محققان می‌گویند مصرف آسپیرین در دوران بارداری برای نوزادان مفید است. کودکان زنانی که در دوران بارداری دوز پایین آسپیرین به دلیل افزایش خطر زایمان زودرس مصرف کرده‌اند کمتر دچار مشکلات رفتاری در سن 5 سالگی می‌شوند. 

به نوشته هلث‌دی‌نیوز، برخی محققان زنان و زایمان به زنان بارداری که دچار عوارض بارداری هستند (اخیرا محدودیت رشد جنین) یا دچار پره اکلسمی یا همان فشارخون بارداری هستند که برای مادر و جنین خطرناک است به آنها دوز پایین آسپیرین می‌دهند.

در یک مطالعه محققان فرانسوی با استفاده از یافته‌های حاصل از 656 کودک که قبل از 33 هفتگی متولد شدند با 584 زن دیگر مقایسه کردند. یک نوزاد به طور طبیعی باید در هفته 40 بارداری به دنیا بیاید.

این زنان دارای تاریخچه بیماری‌های عروقی جفتی، محدودیت رشد جنین در رحم، فشارخون مزمن و بیماری‌های کلیوی و سیستم ایمنی بودند.در حدود 21 درصد از زنان در دوران بارداری آسپیرین با دوز پایین استفاده می‌کردند. 

در سن 5 سالگی، کودکان که مادرشان در دوران بارداری آسپیرین مصرف می‌کردند احتمال کمتری داشت تا دچار اختلالات رفتاری نظیر پیش‌فعالی ‌شوند.همچنین نوزادانی که مادرشان در بارداری آسپیرین مصرف می‌کرده است با افزایش خطر مرگ و فلج مغزی مواجه نیستند.یکی از نگرانی‌های متخصصان زنان هنگام دادن آسپیرین به مادر باردار این است که ممکن است آسپیرین با عملکرد پلاکت‌ها که در ایجاد لخته خون موثر است تداخل کند.به همین دلیل ممکن است خطر خون‌ریزی مغزی افزایش پیدا کرده و نوزاد هم در معرض تولد زودرس قرار ‌گیرد.


بیشتر بدانید : قرص آسپرین چیست و چطور عمل می کند؟

بیشتر بدانید : چرا به افراد مسن توصیه می شود روزانه آسپرین مصرف کنند؟

بیشتر بدانید : اگر آسپرین مصرف می کنید، بخوانید

بیشتر بدانید : لیست ممنوعه غذایی زنان باردار


گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع  : salamatiran.com