محققان آمریکایی در یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که می‌توان با استفاده از تغییرات در بوی مایعات بدن، وجود تومورهای سرطان ریه را شناسایی کرد.

 

تومورهای سرطانی باعث می‌شوند که در بوهای بدن مرتبط با آن سرطان تغییرات ایجاد شود که هم به حسگرهای حیوانی تعلیم دیده و هم توسط تکنیک‌های شیمی تکامل یافته قابل شناسایی هستند.
 
 پژوهشگران می‌گویند؛ بوی بدن می‌تواند به تشخیص سرطان کمک کند.
این تحقیق که از سوی دانشمندان مرکز تحقیقاتی مونل انجام گرفته به کشف روشهایی برای تشخیص نشانه‌های زیستی بالقوه در ادرار انسان برای تشخیص سرطان ریه کمک خواهد کرد.

گری بوچامپ، بیولوژیست مونل که سرپرستی این تحقیق را برعهده داشته در این باره خاطرنشان کرد: تومورهای سرطانی باعث می‌شوند که در بوهای بدن مرتبط با آن سرطان تغییرات ایجاد شود که هم به حسگرهای حیوانی تعلیم دیده و هم توسط تکنیک‌های شیمی تکامل یافته قابل شناسایی هستند.

این یافته‌ها تایید می‌کند؛ روش استشمام بوی بدن قابلیت آن را دارد که تکنیک‌های تشخیص زودهنگام سرطان ریه را بهبود بخشند. دانشمندان برای انجام این تحقیق از مدل‌های جانوری استفاده کرده‌اند و به نتایج امیدوارکننده‌ای بویژه برای تشخیص زودهنگام احتمال بروز سرطان ریه در افراد سیگاری دست یافته‌اند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
دو چاشنی علیه سرطان سینه
استرس چه نقشی در سرطان سینه دارد؟
خبر های خوش در مورد سرطان سینه
بایدها و نبایدهای خوراکی سرطان سینه
ورزش و سرطان