اگر قرار است که در مورد افزایش حقوق با رئیس‌تان مذاکره کنید، قبل از اینکه در این مورد صحبت کنید ، کمی از این مواد غذایی بخورید تا اعتماد به نفس تان افزایش پیدا کند.

 

گروهی از پژوهشگران که نتایج بررسی آنها در شماره این هفته علوم روانشناختی منتشر شده است، می‌گویند خوردن مواد قندی پیش از تصمیم‌گیری می‌تواند به افراد کمک کند.

پژوهشگران در دانشگاه داکوتاتی جنوبی از 64 دانشجو خواستند که به رشته‌ای از سوالات پاسخ دهند که در آنها باید میان به دست آوردن مقدار کمتری از پول در همین " فردا " و مقدار بیشتری از پول در آینده دست به انتخاب می‌زدند.

مشارکت ‌کنندگان در این بررسی به نیمی از سوالات با معده خالی پاسخ دادند و به نیمی دیگر از سوالات پس از خوردن یک نوشابه گازدار بدون کافئین که یا حاوی قند بود یا با شیرین‌کننده مصنوعی آسپارتام پاسخ دادند.

میزان قند خون این افراد در شروع بررسی و پس از اینکه داوطلبان یک نوشابه گازدار نوشیدند، اندازه‌گیری شد.

شیائو- تیان وانگ، یکی از دانشمندانی که در این تحقیق شرکت داشت، در این باره گفت:" در طول ده دقیقه پس از نوشیدن یک نوشابه گازدار شیرین، علاقه افراد مورد آزمایش به پاداش‌های بزرگتر در آینده  بیشتر بود. این وضعیت مانند هنگامی است که غذا می‌خورید. اگر قند خون شما بالا باشد، می‌توانید برای مدت بیشتری منتظر بمانید تا غذا به شما داده شود. ما این بررسی را برای انجام دادیم تا ببینیم آیا میزان قند خون علاوه بر تاثیر بر رفتار غذاخوردن بر تصمیم‌گیری هم موثر هست یا نه.
به عبارت دیگر آیا هنگامی که قند خون شما بالاست، می‌توانید برای مدت درازتری منتظر یک پاداش بزرگتر بمانید یا نه. و یافته‌های ما نشان داد بله همین طور است."

به گفته وانگ نه تنها بالاتر بودن میزان قند خون در افراد مورد آزمایش باعث شد که آنها با احتمال کمتری بر اساس تکانه درونی عمل کنند و خواستار پاداش کوچک فوری شوند، بلکه خوردن یک نوشابه رژیمی باعث می‌شد که افراد با احتمال بیشتری بر اساس تکانه‌های‌شان عمل کنند، و پاداش فوری و کوچکتر را برگزینند.

وانگ گفت:" دادن نوشابه رژیمی به بدن می‌گوید یک بحران انرژی وجود دارد، زیرا شما به بدن چیزی می‌دهید که مزه شیرین دارد، اما کالری ندارد. بدن این مسئله را می‌فهمد و سعی می‌کند که به هر چیزی که هم اکنون در دسترس‌اش است چنگ بیندازد. بنابراین دادن نوشابه‌های رژیمی به افزایش رفتار تکانه‌ای می‌انجامد." 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 

 

مطالب پیشنهادی :
تاثیر سطح قند خون بر نحوه تصمیمگیری افراد!
مواد غذایی استرس زا
مواد غذایی مناسب برای بیماران دیابتی
این12 افزودنی ممنوع است!!
اين رژيم،عضلات شما را تقويت می کند