این موضوع که شما به چه گل و رایحه ای علاقه مند هستید بسیار مهم است زیرا...

 

محققان دانشگاه فلوریدا با اصلاح ژنتیکی گلهای رز قادر به تولید گونه ای از رزها خواهند شد که می توان بوی آنها را متناسب با سلیقه مشتری تغییر داد.

 

این موفقیت می تواند منجر به ارائه شیوه ای جدید برای پرورش گلهایی با رایحه های سفارشی شده و حتی در تولید میوه ها و سبزیجات با بو و طعم بهتر تاثیرگذار باشد.

کلید رایحه گل در ژن آن نهفته است. طی 50 سال گذشته پرورش دهندگان گیاهان برای تولید گلهای بزرگتر و زیباتر تلاش کرده اند و در این میان ژنهایی که بوی گلها را بهبود می دادند به دست فراموشی سپرده شدند که اکنون به واسطه تحقیقات دانشمندان دانشگاه فلوریدا این ژنها به صورت تصادفی دوباره کشف شدند.

دانشمندان در حال مطالعه بر روی گلهای اطلسی بودند تا شیوه ای را برای افزایش طول عمر این گیاه بیابند. این گیاه به این دلیل مورد مطالعه قرار گرفته بود که نمونه ای کامل برای گیاهانی از قبیل سیب زمینی، گوجه فرنگی، تنباکو و تعداد دیگری از گیاهان به شمار می رود.

محققان به منظور یافتن ژنهایی که با اتیلن در ارتباط بودند توالی ژنوم گل اطلسی را به دست آوردند. در میان نقشه ژنتیکی این گل نقطه ای خالی و دور از انتظار به چشم می خورد و دانشمندان 12 تا 13 ژن جدید که برای مولکولهایی با عملکردی ناشناخته رمزگشایی می شدند را در این نقطه کشف کردند.

دانشمندان با کمک گرفتن از تکنیکهای متعدد مطالعات ژنتیکی دریافتند این ژنها عامل تولید کننده رایحه و اسانس گلهایی مانند رز و میخک هستند که در کنار یکدیگر عامل ایجاد رایحه گل اطسی به شمار می روند. با کمک این ژنها دانشمندان قادر خواهند بود رایحه گلها را بهبود داده و در گلهای مختلف رایحه های مختلف را به وجود آورند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با استفاده از نتایج این کشف دانشمندان موفق به پرورش گلهای اطلسی شدند که رایحه ای مانند گل رز خواهد داشت. به گفته دانشمندان این مطالعات تنها در راستای ساخت ترکیبات جدید و غیر عادی بوی گلها نیست بلکه برای احیای طعمها و بوهایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که طی 50 سال گذشته ناپدید شده و به دست فراموشی سپرده شده اند.
گردآوری» گروه سلامت سیمرغ
 www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonlin.ir
مطالب پیشنهادی : 
تست: شخصیت تان را محک بزنید
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها
تأثیر رنگ چشم بر شخصیت و دید انسان
روانشناسی رابطه ی بین گروه خونی و شخصیت
شخصیت ورزشی شما چگونه است؟