چای سبز دارای فواید بسیار زیادی است یکی از این فواید بر روی چشم است،اما چطور باید این چای را بخوریم تا تاثیر بیشتری داشته باشد؟

به نوشته هلث دی مواد موجود در چای سبز به بافت‌های داخلی چشم راه پیدا کرده و می‌تواند از بروز بیماری‌های چشمی نظیر افزایش فشار خون داخل چشمی جلوگیری کند. این یافته‌ها که در شماره اخیر مجله غذا و کشاورزی آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که ماده‌ای به نام کاتکین توسط عدسی چشم، شبکیه و سایر بخش‌های چشم جذب می‌شود. کاتکین‌ها از مسیر دهان سیستم گوارشی به چشم‌ها می‌رسند.
چای سبز به دلیل داشتن کاتکین می‌تواند آثار محافظت ‌کننده روی چشم داشته باشد.
محققان با دادن چای سبز به موش‌ها چشم آنها را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند که آیا کاتکین چشم آنها را تحت تاثیر قرار می‌د‌هد یا نه. محققان دریافتند کاتکین‌ها بعد از 20 ساعت موجب کاهش فشار در چشم‌ها می‌شوند.
تحقیقات دیگر دانشمندان حاکی از آن است که نوشیدن مرتب چای سبز می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری‌های ناعلاجی مثل سرطان بسیار موثر باشد. چای سبز حاوی مواد ترکیبی به نام فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیب‌ها نوعی آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شوند. آنتی‌اکسیدان قابلیت مبارزه با سلول‌های سرطانی را داراست.این ترکیب می‌تواند از رشد سلول‌ها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که افرادی که روزانه چای سبز می‌نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.همچنین اشخاص مبتلا به سرطان‌هایی نظیر، سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می‌نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده‌ای می‌کنند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
خواص درمانی چای سبز
چای بخورید؟!
نکاتی راجع به چای
چای سبز و کاهش ریسک سرطان پروستات.
خواص چای سبز(1)