ایا می دانید چه شغل هایی بیشترین ضرر و آسیب را برای شما دارند؟

 

دبیر انجمن علمی طب کار گفت: اختلالات اسکلتی عضلانی، ضایعات پوستی و بیماری های ریوی شایع ترین بیماری های شغلی در کشور به شمار می روند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمد بابایی متخصص طب کار در چهارمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: کمر درد، درماتیت های پوستی، آسم شغلی و بیماری های ریوی مانند آزبستوزیس و سیلیکوزیس نمونه های شایعی از هر یک از این بیماری ها محسوب می شوند.

وی افزود: تقریبا همه این بیماری ها که می توانند ناشی از نوع شغل، نامناسب بودن محیط کار یا به علت تهویه نشدن آلاینده هایی در فضای صنعت باشند، قابل پیش گیری هستند و در صورت تشخیص زودهنگام می توان از پیشرفت آنها و رسیدن به مرحله درمان ناپذیر بودن، جلوگیری کرد.

در چهارمین همایش سه روزه سراسری طب کار و بیماری های شغلی در بیمارستان امام خمینی، ده سخنرانی علمی در هر روز همایش ارائه می شود.

جایگاه سلامت شغلی در ایران، نانو ذرات و بیماری های ریوی، آزبستوزو غربالگری و گزارش دهی سیلیکوز در ایران، سرطان های شغلی ریه، موانع تشخیص آسم شغلی، قوانین در طب کار از سخنرانی های روز نخست همایش است که با رویکرد بیماری های شغلی ریه برگزار می شود.

مباحث علمی روزهای دوم و سوم چهارمین همایش طب کار بیماری های شغلی اسکلتی عضلانی و نقش طب کار در سلامت، ایمنی و محیط خواهد بود.

دکتر بابایی دبیر انجمن و همایش طب کار همچنین به کارگران و کسانی که در مراکز صنعتی و کارگاهی مشغول بکارند توصیه کرد؛‌ با پزشکان مستقر در درمانگاه ها یا مدیریت پیشگیری و درمان محل کار خود در گزارش دهی علائم و پی گیری بیماری های خود همکاری کنند و در صورت بروز هرگونه نشانه ای جدید مانند دردهای اندام، علائم پوستی، خستگی مفرط، بی حوصلگی و اختلالات خواب به این نکته فکر کنند که ممکن است با اشتغالشان در ارتباط باشد و برای درمان به موقع آن اقدام کنند.

طب کار یکی از رشته های تخصصی پزشکی است که وظیفه آن تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از کار است.
متخصصان این رشته می توانند قبل از بروز علائم بیماری در افراد با توجه به شرایط محیطی کارکنان، این بیماری ها را تشخیص دهند و با روش های کنترلی و درمان به موقع از مستقر شدن عوارض کار پیشگیری کنند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
8 شغل استرس زا
بیماری روده تحریك پذیر چیست؟
بیماریهای تیروئید
نکاتی کلیدی درباره بیماریهای مقاربتی
بیماریهای پس از یائسگی