اگر جزو آن دسته از افراد هستید که قهوه زیاد می نوشند، این مطلب را بخوانید تا بدانید که...


به نقل از مدیکال نیوز تودی، افرادی که قهوه مصرف می کنند ،نه تنها زود نمی میرند بلکه در برخی از موارد بیشتر از بقیه افراد عمر می کنند.
دانشمندان اسپانیایی و امریکایی پس از انجام ازمایشات متعدد به تازگی دریافته اند، که نوشیدن 2 یا 3 فنجان قهوه با کافئین یا بدون ان در طول روز خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را در مردان و زنان کاهش می دهد.

این ازمایش که توسط موسسه ملی بهداشت امریکا تایید شده است. در شماره 17 ژوئن سالنامه داخلی پزشکی توسط دکتر استر لوپز گارسیا رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه اوتانوما در مادرید و همکارانش از موسسه بهداشت عمومی هاروارد،بریهام و بیمارستان زنان،موسسه پزشکی هاروارد،بوستون،ماساچوست و امریکا منتشر شده است.

 

وی دراین باره می گوید: مصرف قهوه فواید و ضررهای متفاوتی دارد ،اما در رابطه با موضوع مرگ، موردی مشاهده نکردیم. دکتر لوپز گارسیا و همکارانش دریافتند که مصرف قهوه در مردان و زنان افزایش دهنده خطرات بالای قلبی نمی باشد.
لازم به ذکر است در این ازمایش که بر روی 84214 زن در مرکز بهداشت پرستاری و 41736 مرد در مرکز حرفه ای بهداشت بین سالهای 1980-2004 انجام شد، به شرکت کنندگان هر 2 تا 4 سال یکبار پرسشنامه هایی که در ان سوالاتی درباره مصرف قهوه(برای مثال چه مقدار و چندوقت به چندوقت)، عادتهای رژیمی دیگر، مصرف سیگار و بهداشت داده شد.

به گفته دکتر لوپز گارسیا نتایج مهم این ازمایش عبارتند از :

1-زنانی که روزانه 2-3 فنجان قهوه نوشیدند، 25 درصد کمتر از زنانی که قهوه با کافئین ننوشیدند در معرض خطر مرگ بر اثر بیماریهای قلبی قرار گرفتند

2-این زنان همچنین 18 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بر اثر بیماریهای غیر سرطان و قلبی قرارگرفتند.

3-مردانی که روزانه 2-3 فنجان قهوه با کافئین نوشیدند در معرض هیچگونه خطر مرگ قرار نگرفتند.

4-در طول دوره ازمایش 2368 زن بر اثر مشکلات قلبی، 5011 نفر از سرطان و3716 نفر بدلایل دیگر مردند.

5- 2049 مرد بر اثر بیماریهای قلبی، 2491 نفر بر اثر سرطان و 2384 نفر بدلایل دیگر مردند.

6- به غیر از موارد خطرافرینی مانند اندازه بدن،سیگار،رژیم و بیماریهای خاص، افرادی که قهوه بیشتری نوشیدند کمتر در معرض خطر مرگ قرار گرفتند.

7-دلیل اصلی این نتایج بدلیل مصرف قهوه و کاهش خطر بیماریهای قلبی بود.

8-رابطه ای میان مرگ بر اثر سرطان و نوشیدن قهوه وجود نداشت.

9-در واقع بنظر می رسید تفاوتی در امار مرگ و میر میان نوشیدن قهوه با کافئین و بدون کافئین وجود نداشت اما مشخص شد افراد دارای میزان کمتر خطر قلبی نسبت به کسانی که هرگز قهوه ننوشیدند شدند.

10-با این وجود رابطه ای میان نوشیدن قهوه بدون کافئین و میزان پایین کاهش مرگ و میر بر اثر بیماریهای قلبی(CDV) یافت شد. 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : parsine.com
مطالب پیشنهادی :
روزی یك فنجان قهوه بنوشید
ارتباط مصرف قهوه با سرطان تخمدان
10غذا برای تقویت هوش!!
آقایان قهوه بخورید!!
نوشیدنی های مفید و مضر را بشناسید